• Bella B

Vilken barnförsäkring har ni till era små?

Vi har nu 3 veckor kvar tills BF och håller på att kolla upp olika barnförsäkringar.

Tänkte höra om det är någon som vill dela med sig och berätta vilken försäkring ni har valt och varför det blev just den, och vad den kostar per månad...

Tack på förhand!

Bella B & Knytet med BF 13/9

• Svar på tråden Vilken barnförsäkring har ni till era små?
  • Kibell

Jag har valt Trygg Hansa till min dotter. Jag valde den för den är gratis första halvåret så då tänkte jag att jag hinner kolla upp andra försäkringar under tiden. Sen så ringde dom från Trygg Hansa och undrade om dom fick skicka hem en representant till mig som skulle berätta lite om deras föräkring och jämföra med andra. Så jag valde den och kommer att få betala cirka 122:- i månaden. Jag har den högsta ersättningen. Läste på någon sida på nätet om någon som undrade om försäkringar och fick svar av en som kände någon som arbetade med försäkringar att Trygg Hansas barnförsäkringar är bäst. Jag har valt dom och hoppas att dom är bra.

• ompa

Vi har också valt trygg-hansa, när vi jämförde så hade den bra saker som tandskador, resor till och från skolan om hon behöver etc...men det är en jungel...och vi ville ha en som omfattar så mycket som möjligt...

• EwBj

Trygg Hansa har vi, de verkade bäst.

• Åsa

Vi tog LRFs, tyckte den verkade bra, minns inte detaljerna när vi jämförde. På Konsumenternas försäkringsbyrå finns bra material både om vad du ska tänka på och jämförelser mellan de olika försäkringarna:

www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp&url=%2Fartikel%2Farticle%2Easp%3F%5Ftp%5Farticle%5Fid%3D75

• S med 2

Holmia trygga barn. med olika tillägg och högsta ersättningen.

• Trebarnmor

Vi har Trygg Hansa till alla tre för de verkar bäst. Inte det högsta, men vi betalar ca 90kr i mån. Yngsta är 90kr första halvåret.

• Smilie

har också trygg hansa med tilllägg , familjeförsökring

• suzza

Vi har Holmia Trygga barn... jämförde flera stycken men det var den som verkade vara bäst och täcker det allra mesta

• Bella B

Tack för svar!

Vad kostar Holmias försäkring i månaden?

Någon annan?

• eccobell

Har trygg hansa till Anton. Dom hade bäst i test på vi föräldrar.

• Killen

Trygghansas Holmia tryggabarn är oslagbart bäst..!

Boka en dag med deras försäkringsmäklare så kommer han hem å går igenom alla deras försäkringar och jämför med alla marknadens försäkringar, passa på att köp vuxenförsäkringar av Trygghansa oxå, dom är oxå dom bästa, men för att få köpa vuxenförsäkringen måste man vara gravid och samtidigt köpa Holmia trygga barn, eller redan ha en barnförsäkring hos dom.

Vi hade en sån kille hemma häromdagen och det blev två vuxenförsäkringar å en barnförsäkring. (vi gar BF 22/12)

Mvh Killen

• semawa

Vi ha trygg hansa till båda barnen.

Verkade bra i jämförelse med andra.

/Maria

• Alicia05sMamma

Som jag skrivit i andra trådar ang. väntabarn/mammabarn och barnförsäkringar så hjälper jag gärna till om ngn vill ha information eller så. Jobbar som kundvårdare/handläggare på trygg hansa.
    Hör av er om de är så att ngn behöver hjälp eller så =))

• stoltmamma

Vi har trygghansa.. å den är super bra.. vi var inlagda på sjukhuset i 2 dagar för förkylningsastma.. så jag ringde å kollade med tryggahnasa om man skulle anmäla det.. å det skulle man en vecka senare hade dom satt in 1400 kronor till oss.. vi betalar 122 kronor i månaden.. hela familjen är försäkrade hos trygghansa :))

Svar på tråden Vilken barnförsäkring har ni till era små?