• sisley

Hur länge kan man må illa av p-piller?

Jag har sedan en vecka börjat äta p-piller igen och mår så illa hela tiden. Jag har ingen riktig aptit och tuggorna växeri munnen på mig plus ett molande illamående som kommer och går.
    Kan det vara så här länge?

(Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd. Letade efter 'preventivmedel' men hittade inte sådan rubrik.)

• Svar på tråden Hur länge kan man må illa av p-piller?
  • Bempa

När jag började med p-piller o senare mini-piller så mådde jag illa ungefär i en månads tid Inget kul, men det gick ju över till slut iaf.

• Lillstrumpa79

Så kände jag av & till i flera år.. Har slutat med piller & gått över till P-plåster & mår nu jättebra!

• sisley

Okej, då får jag ställa in mig på att det kan ta ett tag innan det går över. Usch och fy!

• Lillstrumpa79

Prova plåster annars! Bytes 1 gång i veckan. Jag kommer aldrig ha något annat p-medel..
    Lycka till!

• Pyff

När på dygnet tar du dem? Jag tog nämligen pillret på morgonen under en tid när jag var yngre och det gick inte alls!! Jag mådde illa hela tiden, efter att jag började ta det på kvällen så har jag inte mått illa de senaste 15 åren

• BillaBong

Kanske inte kommer ett så peppande svar nu, men jag knaprade Synfase i flera år innan jag bytte till Mercilon. Mercilon blev det bättre av, men aldrig helt bra, så jag slutade med dem i april 2005 ... och nu sitter jag här med en liten dotter på snart 2 månader Hoppas det löser sig för dig och dina piller!

• sisley

Lillstrumpa

Jag hade gärna bytt men jag måste äta speciella p-piller eftersom jag har ett syndrom som svarar bra på behandling av dessa.
    Pyff

Jag tar på morgonen...Jag kanske ska prova kvällar istället.

Billabong

Härligt med en bebis!

Tack för alla svar!

• Pyff

aha! Det blir säkert bättre om du tar på kvällen istället, det tror jag iallfall..............

Svar på tråden Hur länge kan man må illa av p-piller?