• Minelli

Finsk lapphund?

Någon med erfarenhet som vill dela med sig?
    Vi funderar på att skaffa hund till hösten och vill ha en hund som inte kräver extremt mkt motion (alltså inte fler-timmarspromenader varje dag) och som skulle passa bra som familjehund när vi senare skaffar barn och så.

Hur är finsk lapphund?
    Nån som har förslag på nån annan ras?

• Svar på tråden Finsk lapphund?
  • lupus

Vi har en samojed som liksom finsk lapphund tillhör spetshundar. Samojeder är underbara familjehundar. Envisa, men väldigt snälla. De får inte ha några vaktinstinkter. De kan jag varmt rekommedera. Är ni osäkra på vilken ras ni vill ha så kan ni alltid beöka någon hundutställning.

• Minelli

Tack för ditt svar! ja, jag hålle rpå att kolla runt på lite olika raser och så.. har fastnat för lapphunden, men vo får väl se!

• lupus

Vi har bild på vår Lupus i galleriet om du vill se hur samojeder ser ut.

• anco

Vi har svensk lapphund och det är en väldigt trevlig familjehund. Vi har tre lappisar och två barn. Det har aldrig varit nåt problem med hundar-barn. Titta gärna in i mitt galleri där har jag kort på våra hundar.

• Minelli

anco: oh, så fina! -kär-

• Minelli

Någon mer med erfarenhet av finsk lapphund?

• bettyboopan

Har inte en själv, men har träffat några och dom har haft ett jättetrevligt temperament och så är dom ju dessutom så otroligt fina!
    Tror att det är ganska smarta och lättlärda hundar, pigga och glada, men dom kan säkert vara lite skälliga, som de flesta spetsraser.
    Gå in på www.slk.nu/ och kika lite mer där vettja!

• Minelli

Jo, har märkt att många säger att dom är ganska skälliga av sig..

• bettyboopan

Fast låt dig inte bli avskräckt av det, vi har en ras som många sa så om också men inte är det någon fara med hennes skällande!

Svar på tråden Finsk lapphund?