• loves

Blir Aldrig brun i ansiktet!!!!!!!

På sommaren blir jag ofta ganska brun på kroppen, men blir inte alls brun i aniktet!! De är ju rätt tråkigt så klart, och jag vägrar använda brun utan sol!

Är de ngn som vet hur man kan göra för att bli lite mer brun i ansiktet? Ska man lägga på ngn olja, så att solen tar mer?? eller...ja...

förslag?

• Svar på tråden Blir Aldrig brun i ansiktet!!!!!!!
  • Pyff

Jag har samma problem som du! Alltså, visst får jag lite färg i ansiktet, men inte alls så mycket som på kroppen plus att det blir liksom ojämnt brunt................... Har tyvärr ingen lösning alls.

• loves

Men du vet , det finns en sån där kokosnötsolja som man kan ha på kroppen om man vill bli lite extra brun! Tänkte att man kanske kan prova att ha de i ansiktet? hahaha....

Eller de kanske blir jätte äckligt att ligga på stranden helt inoljad i ansiktet och lukta kokos....

• Pyff

Men jag tror inte det hjälper..............................på något sätt är liksom pigmentet sämre i mitt ansikte och jag måste ha solfaktor där även om jag inte har det på resten av kroppen annars bränner jag mig som fan på näsan och i pannan

• Modegurun

Jag rekommenderar INTE att ha olja i ansikten vare sig till Solning och eller till vardags. Våran hy i ansikten är väldigt känslig, mycket med andra ord. Vi behöver skydda oss ordenligt där. Jag rekommenderar en solskyddsfaktor istället. Det finns oxå fina *brun utan sol* för ansiktet från diverse märken man kan pröva.

/Sofia, Moraltanten

• loves

modegurun:

ok...men om huden är så känslig där så borde man väl bli mer brun där??
    Eller....

Är inte solkskyddsfaktor till för dem som har problem med att bränna sej i solen? Jag har aldrig bränt mig i solen, och har därför aldrig haft på mej solskydd!

Vad kan man göra då för att bli mer brun i ansiktet? För oss som inte har problem i solen

• Linda 24

För att få en jämn solbränna så kan man då ha solskyddsfaktor på de delar av kroppen som blir bruna väldigt fort.

• Modegurun

Ja...Har man problem med att bli brun i ansiktet så har man. Finns inga tips så där att ge. Däremot bör man skydda ansiktet med solskyddsfaktor och man får ju även färg trots att man skyddar sig. Jag skulle rekommendera brun utan sol om man vill få lite färg i ansiktet.

Varför solen tar annorlunda hos vissa än hos andra beror mycket på ens pigment i huden. Inget som man kan göra något åt.

• loves

ok....men som jag skrev innan så vägrar jag att använda brun utan sol..har gjort de tidigare, men nej nej ...inte igen!!

Men jag förstår inte vitsen av att använd solskyddsfaktor om man inte har några som helst problem i solen? eller är jag trög nu?

• Modegurun

Att skydda sig med solskyddsfaktor innebär att du skyddar dig från den farliga strålningen som går in i kroppen om man inte skyddar ansiktet. Strålningen är starkt. Trots att du utan skydd, inte blir brun, så får du strålningen på dig. Låter skrämmande ! Men så är det !!

• Linda 24

Loves: Och om man använder det där man blir brun fort så får man en jämnare solbränna.
    Snyggt, men man måste ha tålamod. För annars är man så lyklig över hur brun magen kan bli omedelbums. Men smörjer man in sig och låter det ta sin lilla tid så blir det mycket jämnare och snyggare.

• Linda 24

Modegurun:
    Precis, det som orsakar mest rynkor brukar vara just solens strålning.

• loves

okej....hm....jag tror inte att jag pallar och ligga o smörja hela kroppen förutom ansiktet hela sommaren!!! haha...men tack ändå.

Jag får väl käka lite karotener oh kanske börja äta såna där piller som morsan har sålt, som ska bygga upp huden och förbereda för sol...

Tack ändå tjejer

Svar på tråden Blir Aldrig brun i ansiktet!!!!!!!