• Katja77

Vilken färg är lämplig att ha i hallen?

Hej!

Jag är så trött på våra trasiga rosaflammiga halltapete som den förre hyresgästen har spacklat på. jag skulle vilja måla i någon trevlig färg men har ingen aning om vilken.

Hallen är avlång och har inga fönster och många dörrar eftersom alla rum (nästan) har dörr till hallen. Den är lite mörk ibland just eftersom det inte finns fönster. Jag vill ha en välkomnande färg. Överös mig med förslag!

• Svar på tråden Vilken färg är lämplig att ha i hallen?
  • dexterswife

Någon sandfärg kanske? Det är lätt att matcha till det.

• Katja77

Ja, men det känns lite trist. Grönt och blått är ju fint men det är så kalla färger, jag tänke mig att det inte känns så välkomnande. Gult är verkligen inte min färg och då är det bara rött kvar och då är jag rädd att det blir mörkare ändå.

Det där med matchning är inte vi8ktigt. Vi har inga möbler i hallen, bara en spegel och en lite furuhylla. Det passar till alla färger. Golvet är beige...

• Glad i hågen

Ljusgult eller vitt med lite cremebrytning är välkomnande och ljust. Varmt ljusgrått är annars min favorit just nu. Gå till en färgaffär och kolla på lite färgkartor.

• SweetLove

eller en lätt gul färg ! de har jag tagit i våran hall , den är avlång , inga fönster , så de blir lätt mörkt som du säger . men en ljus färg blir ju så mycket ljusare! ;) mit förslag g u l ;)

• mamma2004

Kan oxå rekommendera boråstapeter. Själv har vi en vit/grå tapet, lite randig men inga markanta ränder. Tycker den är jättefin!

• Askungen

Heej!!

Vi har precis målat färdigt i hallen. Vi valde färgen nougat som finns att köpa på Rusta. Billig och bra, funkar för oss!! En jätte snygg färg som gör att våran hall ser djupare ut. Kan varmt rekomendera den färgen!! Lycka till med målningen. //Nina

• Katja77

Tack för tipsen! Nougat låter intressant. Gul går bort direkt. Då skulle jag nog hellre måla lila eller åskvädersgrå...*s*

• Soulbaby

Vi har en färg som heter "Shitake" i hallen. Den är lite "gräddnougatig" i färgen. Fin!

• pups

vi har en stillsam grön färg, så det känns lugnt när man kommer hem å är trött...
    annars kan man ju ta hallonröd så man blir lite glad när man kommer in!
    tänk på vilken känsla ni vill uppnå.

Svar på tråden Vilken färg är lämplig att ha i hallen?