• nea1

Brev till en kompis

Jag ska i svenskan skriva en uppgift.

så här går den till:
    "Du får plötsligt ett adressändringskort från en mycket god vän som du tappat kontakten med. du blir glad och bestämmer dig för att skriva ett långt brev till honom/henne men mycket har hänt under alla de år som gått sedan ni träffades och du inser att det skulle bli en hel roman om du skille berätta om allt som hänt sedan dess. alltså beslutar du dig för att i detta första brev till honom/henne välja ut bara en men en för dig mycket viktig och rent av omvälvane händelse och i stället skildra den så livfullt du kan. du har stort förtroende för din vän och vet att du kan berätta ärligt och utan att behöva dölja eller försköna något"

någe förslag på att skriva...
    kom o tänka på min förlossning men o andra sidan så till en kompis kanske man inte skulle detaljera en förlossning det första man berättar om.
    jag vet inte om jag riktar in mig för mkt på att det ska vara till en gammal vän. för hade min lärare sagt åt mig att bara skriva om en härlig händelse i mitt liv hade jag ju valt förlossningen. vad tycker ni??

• Svar på tråden Brev till en kompis
  • Nettan73

Måste du fokusera på förlossningen då - kan du inte ha "att bli förälder" som omvälvande händelse.. Blir lite bredare o du kan få mer förlossningen i lite mer vida ordalag..

• Zabw

Det där med "att bli förälder" som Nettan73 skriver tycker jag var en superbra idé =) Passar mycket bättre att skriva till en vän än om en förlossning...

• nea1

Tack så mycket!!
    Det var faktiskt en jättebra tanke!!

Den ska jag allt prova mig på!!

Svar på tråden Brev till en kompis