• Rhonda Breeze

Oj. Jag är helt skakig.... tror jag är gravid...

Jag blödde lite gran igår och trodde att mensen var på väg. Men i morse (dag 30) hade mensen inte dykt upp och eftersom vi hade ett gravtest kvar sedan tidigare kunde vi inte låta bli att testa. Och det visade med god vilja ett mycket svagt plus! Detta gjorde oss riktigt skakiga och jag gick därför och köpte ett gravtest (RFSUs) på närmsta Pressbyrå. Men det visade naturligtvis negativt....

Men skam den som ger sig. Ikväll åkte vi in till stan och köpte nya gravtester. För att vara på den säkra sidan köpte vi två analoga tester från CB och tre digitala. (!)

Pojkvännnen är nu utnämnd till testledare har nu lagt upp ett testshema och jag har fått använt ett analogt test ikväll som tack o lov visade positivt. Och imorgon ska vi testa ett digitalt. Det låter helt sjukt när jag skriver detta... *fniss*

För att göra en lång historia kort: Jag tror att jag är gravid! Detta på 14e försöket och på 3e Pergokuren!

• Svar på tråden Oj. Jag är helt skakig.... tror jag är gravid...
  • Linda1976

Grattis! (får vi anta att det är ok att säga nu) Lycka till!!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Rhonda Breeze

Ja, det är ju fortfarande väldigt tidigt och jag håller det inom FL ett bra tag till.

Jag får försöka njuta av denna tiden - samtidigt vet jag ju inte om det lilla pyret vill stanna kvar. Men det är helt otroligt att jag KAN bli gravid

• infan

Grattis! (för det måste man väl ändå kunna säja....?) Förstår om du är helt skakig - det skulle jag också vara!!!

• Linda1976

Man ska inte oroa sig för sånt som kanske händer, och du väntar barn och inte missfall. Njut! Om  nåt skulle hända, ta det då - men nojja inte i onödan. Jag vet dock att det är svårt att låta bli!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Rhonda Breeze

Tack för era gratulationer

• Demona

Vill också säga grattis!
    Så roligt för er!

• tiamant

Stora stora gratulatoner! Jag ver hur glad man blir, åhhhh lyllos dej.

• Agronom

Rhonda: HERREGUD!!!!!!!!!! GRATTIS En Octaviasyster som lyckats!!! HÄRLIGT!!! Får det ju att verka möjligt för oss andra som kämpar!!!

• Rhonda Breeze

Agronom: Jag har faktiskt dig att delvis tacka för detta! Det var du som tipsade mig om den underbara Octaviakliniken!!!

Svar på tråden Oj. Jag är helt skakig.... tror jag är gravid...