• Emma1981

Tvätt av bebiskläder!

Hej jag ville bara höra med er.
    Vilket tvättmedel använder du?
    Använder du sköljmedel? (vilket)
    Hur många gånger tvättar du kläderna innan bebisen kan ha dom?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Tvätt av bebiskläder!
  • TvåM

Hej!

Jag har tvättat kläder och lakan en gång med parfymfritt tvättmedel (skona), inget sköljmedel.

v 37

• miafelix

tvätar allt nyt en gång och med neutrals flytande tvätmedel..inget sjöljmedel.

Felix ska bli storebror , Bf 13 april-06
  • Tjej 83

jag ska tvätta kläderna med tvättmedel som har astma o allergi märket på sej!
    det är la de bästa va?
    men kan ma inte ha sköljmedel? eller de kanske inte finns med de märke på??

• Finelinefine

Hej !

Tvättat kläder o filtar o lakan en gång med tvättmedel utan parfym o som e märkt med astma o allergiförbundetss symbol o som heter sensitive o allt det där :) Använder likadant sköljmedel utan parfym o som e sensitive.

Bästa är nog att tvätta i parfymfritt flytande tvättmedel (typ Grumme, Ariel, Skona) för det kan inte lämna tvättmedelsspår såsom pulver kan.

/ Josefin

• Mstery

via sensitive..fast hade vanliga via till dom färgade kläderna sköljmedel till vissa men inte till dom första kläderna

min kille tycker att man inte behöver tvätta nyinköpta kläder alls (för det är ju inte alls några kemikalier i dom *ironi*) finns det ngn som håller med honom här??

• Tjej 83

iofs så har ju inga barn testat kläderna heller så de är ju inte äckliga som vuxna kläder hehe..
    men jag tycker de kan lukta lite om de inte är tvättade.. men men...

• Lilla1

Det är ju inta bara händerna i affären som har pilat på kläderna. De kan ju ha legat och därefter blivit hanterade på ett "smutsigt" lager i Kina eller nåt. Har själv tvättat alla babykläder jag köpt...

• Alcarinque

Jag hade inte tvättat nånting... Var lite kaxig och trodde att "det hinner jag sen" (samma med BB-väskan.! Tjejen var tre veckor tidig.)... Men det gick bra ändå!
    Men nu tvättar jag kläderna tillsammans med våra, hade coops color och vittvättmedel och comfort sensetive sköljmedel. Kör numer med via sensetive, men det är nog mer för att jag är nojig. Bebisen hade inga problem med Coop *s*

• Glad och Gravid

VIA sensetive och änglamarks oparfymerade sköljmedel, och bara sånt som är rek. med astma och allergiförbundet.

• Smilisen

jag tror att det e lite olika på hur känsliga dom små liven är... min ssambo kan bara använda ajax tvättmedel (odet finns såklart inte i sensitive) men lillen reagerar itne på det alls, det e ju mest skäljmedlet som sitter kvar lite o det e bara o använda nåt oparfymerat o tänka på o inte överdosera tvättmedlet..... lycka till!!

• nitedrive

Använder i princip alltid Ecover eller Grumme tvättsåpa,möjligen Ecover sköljmedel någon gång ibland(men inte till bebiskläder).
    Flytande tvättmedel lär lämna mindre rester i kläderna än pulver.

• TvåM

Tjej83 - Det är ju oftast väldigt mycket överskottsfärg i kläderna som man vill ha bort!

• Jessica24

Vi kör allt i 40 grader 1 gång innan vår bebis använder kläderna.
    Vi brukar köra med Sensitive-tvättmedel + ett sköljmedel som är oparfymerat (vit flaska, tror det är Comfort).

/Jessica24 ( Victor född den 14 mars - 2006 )

Svar på tråden Tvätt av bebiskläder!