• Anonym (less!)

HJÄLP ang hemorrojder

ALLA huskurer eller tips på hur man BLIR AV med hemorrojder välkommnas starkt!!

ja använder xyloproct nu.. men dom försvinner ju inte av de... snälla hjälp!!

har hört att man ska värma rödvin till 40 grader å sitta i de å att de ska ta bort dom..
    även att smörja med honung.. nån som har provat??! ja vill ju inte ha dom här äkliga besvärliga pluttarna!!!!! USCH!! :(

• Svar på tråden HJÄLP ang hemorrojder
  • Anonym (less!)

puff

• Anonym

Varför inte gå till doktorn och få nåt receptbelagt medicin? Eller om det är mycket svåra hemorrojder får man helt enkelt göra en operation.

• Anonym

Jag hade besvär fram till att vår dotter var ca 8 månader. Det enda som hjälpte för mig var att äta massor av fibrer (inget vitt mjöl, pasta osv) och använda alkosanal stolpiller. Var hos läkare, och hon sa att om man opererar finns risk för att man inte kan "hålla tätt" efteråt... Hoppas att du blir bättre snart!

• Anonym (less!)

okej tack.. =)

• Anonym

ha du sånna som e "utanför" så du kan känna bollarna eller..?

• Anonym (less!)

ja bara utanför.. och inte så stora heller.. men de är ju inte roligt alls ändå.. vill inte att dom ska bli större!!

• Anonym

ok då ha ja lika som dej TS, funderar på om ja ska vänta med å se hur de blir efter förlossningen, tror de kan försvinna då eller..?

• Anonym
    använder du xyloproct salvan eller supparna?? Om du inte har provat supparna är mitt tips att testa dom...för mig hjälpte dom verkligen, efter 1 vecka ungefär så var det helt bra...
    Jag lider verkligen med dig och önskar dig Lycka till!!!
  • AmBeZa

Usch och fy!! Stackars dig!!

Led verkligen mycket av det efter båda förlossningarna!! Att gå på toa och göra nr 2 var ett helvete rent ut sagt!! Satt t.o.m och grät!! Det som hjälpte mig var ett medel som heter Laktulos... Det gjorde "skiten" *sorry* alldeles lagom lös!! Hur bra som helst och jag blev nästan beroende för jag vågade inte sluta!! Men det gjorde jag och nu har jag inga problem längre!!

Fick oxå tipset att äta mycket fibrer men jag tyckte inte det hjälpte...

Lycka till

• Anonym

Jag har både in och utvändiga hemorrojder!

Fast för min del så har jag inte så ont av dom så ofta!
    Men för det mesta så är det dom som är invändigt som jag får mest ont av.
    Men sen att jag dricker kaffe har hjälp mig mycket, för det laxerar ju lite. Så jag har lagom konsistens på avföringen.
    Men äter jag vit bröd så är det ju kört för då blir jag hård i magen med en gång. Så mörkt bröd och så dricker jag ingen mjölk heller.
    Så funkar det för min del, fast det är ju lite värre under en graviditet kan jag ju säga och speciellt efteråt, fy f**n!!!

Svar på tråden HJÄLP ang hemorrojder