• Fru Mumin

Tips på bra stol att amma i?

Funderar just nu på vad man ska sitta i o amma bebin. Köksstolarna o soffan är inte trevliga då de är för hårda eller fel höjd på armstöd. Snälla hjälp mig om tips på en bra stol att vila o amma bebin.

• Svar på tråden Tips på bra stol att amma i?
  • Rubia

Jag tyckte att det funkade bra i soffan med lite extra kuddar omkring.

• Fru Mumin

Vår soffa har fel höjd, tråkigt nog. Något mer tips?

• Eja

vad menar du med fel höjd? du kan ju sitta varsom hellst där det e bekvämt, eller lägga dig skönt!

• Thilia

Jag sydde en amningskudde, eller rättare sagt två. En med lite fyllning och en med MYCKET!! Nu kan jag sitta i soffan och amma fastän den inte har armstöd och både är ful och sliten

• Skakis

Köp en amningskudde så kan du förvandla dom mest opassande platserna till ypperliga amningstillhåll

• Pojkmamma

Jag har inget tips på bra stol. Däremot kan jag sägar att jag tycker att det vore bortkastade pengar att köpa en ny fåtölj eftersom man vänjer sig så fort vid att amma. Efter ett tag kan man stå eller sitta på en pinnstol utan problem.

• HönanAgda

Amningskudde verkar bra men de är dyra och jag är ingen fena på att sy. Går det inte lika bra med vanliga kuddar/kudde som man pallar upp med?

• Toyya

Jag hade lite samma funderingar som du innan Karl kom, och kan bara säga att det var totalt onödigt. .. Sitt där du har TV, eller dator, så du har nåt att göra. Några kuddar att stödja upp här o där räcker gott. Själv sitter jag just nu i soffan i vardagsrummet, i skräddarställning med sonen i knät o ammar med den bärbara framför. Är sonen lite hysterisk går man ett par varv runt huset o ammar samtidigt så blir han lugn. Ligga är oxå bra, speciellt på natten. :-P . Perfekt att sovamma! ZZZZZZ
    Det kommer att lösa sig. Lycka till med kommande baby!

• saggitarius

Självklart går det bra med vanliga kuddar!! eller täcke som man viker ihop.. eller filtar..

• Tösabiten

Jag har en fin gammal gungstol som jag tänkte sitta och amma i, har lagt en mjuk pläd där att sitta på och kan ju alltid palla upp med en kudde om det behövs för bättre stöd för bebben.

• Tiini

Vill bara säga ett lyxigt allternativ, dock väldigt dyrt! En amningsfotölj med fotpall från Dutailier som bla. babyproffsen säljer... Underbar stol, dock för dyr.

Svar på tråden Tips på bra stol att amma i?