• Nia77

Någon med hög FSH/LH??

Hej på er.
    Är ny medlem här på familjeliv. Har haft svårt att bli gravid, har hela livet haft oregelbunden mens (26-75) och ingen eller få ägglossningar. Har ett missfall bakom mig och en dotter, som tyvärr inte fick stanna hos oss.

Idag var jag hos gyn på kontroll, och det visade sig att mina LH och FSH värden är ännu högre än de tidigare var, progesteronvärdet var lågt = ingen ägglossning (fast det visste jag ju redan). Skulle gärna vilja veta om någon annan här har liknande problem och hur det går för er/ behandling osv.

Jag kommer nu att påbörja medicin för att mensen skall komma (är på dag 38 nu), sen kommer jag att äta klomifentabletter (typ pergotime) för att evt då få igång mina äggstockar.

Vill gärna höra hur ni andra har det.
    Tacksam för svar!

Hälsn. Nia

• Svar på tråden Någon med hög FSH/LH??
  • mrscooper

Hej Nia,

Jag är också relativt ny här på FL.
    Mitt FSH värde är något högre än normalt, 13,5. En gång högt, alltid högt sade en av läkarna. Alla andra prover var normala.
    Vi har tre st misslyckade IVF bakom oss, jag svarade väldigt dåligt på alla hormoner troligtvis pga mitt FSH värde. På tre försök fick vi bara ut 5 ägg och endast ett av dessa fick vi tillbaka. Det bleb ingen bebis......
    Vi har inga planer nu på nya stimulerade försök, för så här i efterhand är det en ganska påfrestande behandling för både kropp och själ.

Lycka till

// MrsCooper

Svar på tråden Någon med hög FSH/LH??