Hur ofta ammar ni era 2 månaders bebisar?
Är väl olika under dagen kanske, men på ett ungefär? Tycker att min lille kille äter så ofta för att vara 2 månader...
Är väl olika under dagen kanske, men på ett ungefär? Tycker att min lille kille äter så ofta för att vara 2 månader...
Då ammade jag MINST varannan timme dygnet runt
Okej, då är det nog bara till att mata på då för mig! Hi hi... Tack!
varannan timme tills han var 4 månader. lite längre emellan på natten.
Varannan timma. Nu är han tre månader och nu går det ca 3 timmar mellan måltiderna. Fast min son sover hela nätterna och gjort ända sedan dag ett så jag tyckte på ngt sätt att det var helt ok att amma ofta, tänkte att han ju inte ätit på hela natten och måste "äta ikapp" sig... men nog var det lite jobbigt när man var ute o.s.v. när man knappt hann utanför dörren innan lillkillen skulle ha mat igen...
oj hemskt olika..ofta iallafall
Det ammas ofta här. Synd att det inte är varmare ute (och lite torrare på marken) så man kan sitta ute och amma.
Tänk på att en 2-månaders inte har så stor magsäck än.
det brukar gå 2 och en halv timme mellan amningarna
2,5-3 timmar emellan brukar det vara. Oftast 3 timmar.
Här är det ca 2,5 timme mellan amningarna (ett bröst per gång) på dagarna. Lite oftare efter typ 19 på kvällarna (beror på barnets dagsform). Somna-maten serveras ca 22:30 och sen är det natta-mat 06:30 och frukost vid10.
Min son är 2 månader och äter var 3-4 timme på dagarna. På kvällen äter han kanske runt 21-22-tiden innan vi sover och sen går det ca 5-6 timmar innan han vaknar nästa gång. Efter det går det ca 4 timmar till nästa gång. Vi brukar faktiskt sova till 9.30 eller ännu längre ibland...
Vilmer är 2 mån och jag ammar runt varannan timme på dagen och lite oftare på kvällen.
cirka var fjärde på natten.
hanna är 10 veckor hon äter 5-6 gånger på en dag inkl natten då äter hon en gång...