• tiger85

Pris för t.ex blåbär????

Jag tänkte att jag skulle plocka bär i år o sälja... Men frågan e hur mycket man kan ta per liter när man ska sälja???

Tänkte plocka slånbär, lingon o blåbär....

• Svar på tråden Pris för t.ex blåbär????
  • Henrik28

inte en aning. Ring till Polen o fråga.

• Danbala

tiger85:

Beror på vem du säljer till och var... (Och hurdant bäråret blir.)

Om du kan plocka ansenlig mängd själv, åka till en större stad och har en plats för försäljning där, samt tillstånd och så, kan du ju ta mycket mer än om du t.ex. levererar till Konsum-i-byhålan.

• tiger85

Skulle bli jätteglad om man fick bara ett lite ca pris lr något?? fast det kanske bara e jag som e lite skogsmulle av mig... kram

• Danbala

Det enda konkreta jag hittar är från 2002:
    "Tillgången på blåbär tycks dock så här långt i år varit bättre och där räknar inköparna med ett pris i plockarledet på cirka 8 kronor per kilo. Förra året fick blåbärsplockarna nöja sig med mellan 5 och 6 kronor för varje kilo blåbär som de kunde leverera. Lingonen är fortfarande vita ute i skogen men Polaricas bärinköpare spår att priserna kommer hamna på ungefär som ett normalår vilket indikerar ett kilopris på ungefär 7 kronor."

(I samma artikel di.se/Nyheter/%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleId%3d2002%5c08%5c08%5c55751 står också att folk betalade 200:-/kg för hjortron i Östermalmshallarna... ;-P )

Svar på tråden Pris för t.ex blåbär????