• Längtar78

Äggplock för IVF idag....

Hej tjejer!

Har varit och plcokat ägg idag för vårt första IVF och har hela tiden varit inställd på att man ska få så många ägg, men vi fick bara fyra.....

Jag är lite deppig för jag har fått för mig att man har större chanser ju fler ägg man får ut, även om sköterskan sa att det ofta är bättre kvalitet på några få ägg än på många. Är det någon här som plockat få ägg men som ändå fått ägg både i mage och frys? Skulle behöva några "feel-good" stories just nu... Det är långt tills imrogon när man får besked om några blivit befruktade. Jag hoppas så....

• Svar på tråden Äggplock för IVF idag....
  • Leva

Jag plockades på 5 ägg vid mitt andra IVF. Av dem så befruktades 3, ett var en "10-poängare" och 2 av sämre kvalitet. Fick tillbaka det bästa, och det resulterade i en liten dotter. De andra befruktade äggen var för dåliga för att klara av en nedfrysning och kastades.

Kram och lycka till!
    Leva

• Längtar78

Så underbart!! Ja, egentligen räcker det ju trots allt med att ett är okej, eller hur? Funkade inte ert första försök? av vilken anledning?

Jag törstar verkligen efter information just nu känner jag

• Jambo

Jag fick bara ut tre ägg de första två försöken. Av dem var det ett ägg som var riktigt guldägg som jag fick tillbaka. Vid tredje höjde man doserna och väntade några extra dagar innan ÄP för att få ut fler ägg och på så sätt öka chanserna till frysen, då fick jag ut 8 ägg, men inget klarade befruktningen. Jag hade också hört att det ev. kunde vara så att få ägg ger bättre kvalitet pådem, men läkaren sa att det var en gammal skröna, och att det inte ligger någon sanning i det. Däremot sa han att det nästan alltid är 50% chans att äggen blir befruktade.
    Hoppas att det går riktigt bra för dig!

• Längtar78

"Gulp" Så det var bara en skröna alltså. Kändes ändå rätt bra att hänga upp sig på det Men jag får väl helt enkelt ge mig till tåls tills imorgon när jag vet besked.

Hur lång tid är det tills man kan göra försöke nummer två? Hur lånt tid måste man vänta mellan?

• Amalia34

Jag fick ut 14 ägg, men bara ett blev befruktat och det blev enl läkaren ett riktigt bra ägg.
    Jag har nu ruvat i ett dygn och jag bara hoppas...

Men jag var förtvivlad... tänkte att det skulle vara flera befruktade ägg och att det skulle se ut det bästa, men nu fans det ju bara ett. Läkaren sa att jag hade tur i oturen och detta ägg var så bra så det även hade kunnat gå till frysen... Fråga är igentligen vad som är god kvalitet...

Hur gick det? Har du fått ett ägg insatt ännu... LYCKA TILL!

• Längtar78

Amalia:

Nej inget ägg ännu, insättning på torsdag OM något blivit befruktat... Just nu känns det dock som om det är väldigt många OM i mitt liv.. OM något av våra få futtiga ägg blir befruktade, OM det börjar dela på sig, OM det sedan fastnar, OM....´

Jag är nog lite neggo just nu

14 ägg och ett befruktat för dig -men det r´äcker ju faktiskt eller hur? Jag håller tummarna mycket för dig och din ruvning. När har du test dag?

• Cahela
    amalia34: tänkte skriva in dig gb men den verkar låst? Du kanske har den för ngr egna valda och det är ok. Hade lite frågor till dig bara.
  • Utlandssvensk

Längtar - förstår att tiden går långsamt just nu.

Kan inte komma med någon solskenshistoria - ännu - men hoppas på en lycklig fortsättning på vår historia snart. Ruvar just nu på ett guldägg, men det blev inget till frysen, trots 9 fina ägg. Så du kan lika gärna få 1 till dig och 3 till frysen - antalet verkar inte ha så stor betydelse när allt kommer omkring.

Lycka till!

• Sanna73

Vid vårt första äp fick vi ut 16 ägg och inget blev befruktat. Vid andra försöket fick vi precis som du 4 ägg och jag misströstade. Men lyckan log, två blev befruktade och ett hamnade i frysen och det andra finns nu i mig och är planerad att födas 31 juli. Så ge inte upp, som vi brukar säga här på svårt att få barn, ett ägg är allt som behövs

Håller tummarna för er.

Lycka till!!!

• Katten Ceasar

Vid mitt äggplock så fick vi ut 19 ägg och 12 blev befruktade Och av dem 12 så var det 9 som klarade sig för att frysas in. Tyvärr så blev det inget ET eftersom att jag hade för mycket vätska i buken och mina äggstockar var alldeles för stora. Men det ska bli ett FET nu på måndag istället.

Lycka till!

Svar på tråden Äggplock för IVF idag....