Gravid trots övervikt
Jag tänkte bara dela med mig något som kanske kan ge lite hopp. I flera år försökte vi bli gravida, men det gick inte alls. Till slut påbörjade vi en utredning som visade att jag har svår PCO, fel hormonbalans, fel allt, plus stor övervikt. Vad som hände då var att jag totalt avfärdades med att jag skulle gå hem och banta och återkomma, annars var det ingen mening med att fortsätta. Jag skulle aldrig bli gravid med min övervikt. Det kändes som ett slag i ansiktet. Jag åkte hem, grät och kämpade med vikten....som alltid...
Vi beslutade att lägga alltihop på is ett tag, tagga ner och åka på semester. När vi kom hem skulle vi börja diskutera adoption. Så vi åkte till Skagen och hade en härlig semester. Jag var lycklig och kopplade av för första gången på flera år.
En månad senare började jag må lite märkligt. Jag gjorde ett graviditetstest mest för att slippa fundera. Jag tittade på stickan och tittade igen, och igen, på det där extra strecket som aldrig hade funnits där förut. Idag är vårt lilla underverk 10 månader och ligger och sussar i sin pyjamas med Nalle Puh. Jag hade trettio kilos övervikt när jag blev gravid, men det gick faktiskt ändå. Så även om det är bättre att gå ner lite för det underlättar så ville jag bara ge en gnutta hopp när det känns tungt. Lycka till tjejer och ge inte upp!
I sommar åker vi till Skagen igen.........