• Anonym

feber = cancer??

igår upplevde jag något fruktansvärt ovanligt för mig o det gör mig orolig. när jag vaknade kände jag mig febrig. hela dagen var riktigt hemsk o jag hade 40 graders feber.
     framåt kvällen hade jag tagit 2 alvedon och började känna mig bättre. hade då bara 38 graders feber.

nu idag har jag ingen feber o ingen annan "symtom" av förkylning eller infektinon. ingen snuva, hosta eller sånt. det har aldrig hänt att jag har feber om jag inte är sjuk.

så nu är jag helt 100 på att jag har leukomi och år helt apa idag. ska ringa VC imorgon och dubbelkolla med dem.

Har DU någonsin upplevt detta? alltså så pass hög feber utan någon annan symtom och att det bara försvinner?

är så orolig nu!
  • Svar på tråden feber = cancer??
  • thoker

Vanlig tredagarsfeber låter det mer som ....

• Anonym

kan det verkligen bara vara 3 dagars feber om jag bara hade det i 1 dygn?

jag har lite ångest och inbillar mig ofta att jag är både döende och har alla olika sjukdommar. men jag har svårt att avgöra när jag bör oroa mig eller när det bara är som jag överdriver det.

• Anonym

Har du haft Leukemi eller?? Varför tror du annars det värsta direkt? Att vara sjuk nu är ju väldigt vanligt.. JAg har oxå feber utan några andra symptom men inte tror jag att det e cancer för det..

• thoker

Det du beskriver om att du känner dig döende och har olika sjukdomar gör att du bör uppsöka en vårdcentral och be om råd och hjälp för det... att lida av hypokondri om du gör det .. kan vara väldigt handikappande.. men .. det finns hjälp för det.

• AMA68

Jag har haft febertoppar till och från i flera år - även under hela graviditeten - utan att ha några som helst andra symptom.
    Födde en frisk och välskapt son i slutet av februari.

Fattar inte heller varför du förutsätter det absolut värsta direkt??

• Anonym

anledningen till att jag får för mig det värsta direkt är nog för att jag just nu ska genomgå en massa undersökningar bla en röntgen. anledningarna till varför jag ska detta vill jag inte gå in på men det är för att utesluta bla cancer. detta var faktiskt inget jag inbillade mig utan något läkaren tyckte borde kollas upp och pga det är jag nog överdrivet orolig.

vet att jag lider av hyperkondri och panikångest (egna slutsattser) och har bestämt mig för att gå till botten med det nu med.

• Minelli

Jag har feber som kommer och går med jämnamellanrum.. stressfeber kallar vi de här.. när jag har för mkt omkring mig eller är för stressad, så reagerar min kropp med feber.

• Maria86

har hänt mig FLERA GÅNGER..... Det är ju bara kroppens försvar att något är galet... man kan ju till och med få feber om man sovit dåligt eller stressat.... så tro inte att du har leukemi för det skulle nog inte märkas genom att du haft feber en dag..!!!!
    Lycka till*

• Blåkråka

När jag får feber (vilket är sällan) så är det alltid över 40.. Allt under 40 räknar jag idag för allmant övervarm.. Och jag tror absolut inte att min feber att det skulle va canser. Tror du antigen har feberyra eller behöver besöka psykolog.

• rebmetpes

jag hade feber som va på 40, mätte tidigt på mrgonen, inga andra symptom på förkylning, sen på eftermiddan kvällen rasade den ner till vanlig temperatur. sen va ja lite trött å seg den vekcan å lite svag i kroppen.

så du behöver nog inte oroa dej
    *kram*

• Piaf

Den enda sjukan du verkar vara drabbad av är "hypokondri"
    Det är ett helvete, fråga mig, jag har varit drabbad länge och mycket och det går upp och ner .

Detta du beskriver är inget tecken på leukemi.
    Att få feber innebär att din kropp jobbar bort någonting som den inte vill ha där, alltså febern i sig är ju ingen sjukdom, men ett verktyg som kroppen använder sig av. Om inte kroppen fick bort leukemin på ett dygn, så ska du nog inte behöva vara orolig att det finns något sådant hos dig.

Jag vet hur det är att fungera så som du
    Men du, det finns hjälp att få

Krya på dig

Svar på tråden feber = cancer??