-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Viktväktarna funkar det?
-
Tråkiga är att det är så dyrt och att man behöver gå dit så ofta med tanke på att man får lägga runt 100kr i veckan..
-
tycker inte att det är så fasligt dyrt, jag gick dessutom ner 20 kilo på 4 månader så för mig funkade dom jättebra. Men de beror ju på hur diciplinerad man är
-
Jag tycker att själva iden är bra, men som sagt så är det dyrt
jag gick ner men upp igen , pga av att jag har pcos jag tror inte det funkar pga det
-
Det är det enda som har funkat på mig och jag har provat en del varianter. Programmet funkar helt klart, men en del går upp igen eftersom de återgår till sina gamla matvanor. Man måste vara inställd på att detta är ett livstilsprogram, inte en snabb, enkel eller tillfällig lösning.
Tyvärr kräver det ju en hel del motivation och arbete och många tycker nog att det är för kämpigt. De vill gärna ha resultat med en gång och helst inte behöva göra nåt alls.
Jag tycker helt klart att Viktväktarna är det bästa alternativet för viktminskning.
-
hej Jag kopierade inte hela men lite av viktväktarna point bok av min sväärmor sen tog jag reda på hur många points jag ska äta och gick ner själv. Men man ska vara besluten på att inget frästar dig.
efter klockan sex. -
Trots enorm tveksamhet från min sida så började vi med VV:s cd-skiva och till min stora förvåning så åt man RIKTIG mat (inte bönor o linser som jag trodde före) och man gjorde det ofta. Det svåraste med VV för mig från början var nog att äta upp alla points! Blev nästan för mkt mat för mig som var van frukost, skräpmat till lunch o mackor till middag. Kändes konstigt att äta ännu mer mat (och god mat) och ändå gå ner 16kg över en sommar...
Idag när jag tittar på t.ex. "Du är vad du äter" och hör hur folk sliter med olika dieter så blir jag väldigt skeptisk. Jag tror nämligen inte att dom kommer klara av att hålla den nya vikten eftersom det inte fungerar i längden att äta såna saker (för dom flesta). På den punkten är VV verkligen bra eftersom det lär medlemmarna att äta på ett sätt som fungerar hela livet. Och det är faktiskt mat som man kan bjuda släkt o vänner på utan att dom ska sitta o tycka illa om maten.
Så, fungerar viktväktarna? Ja, för oss har den iaf fungerat otroligt bra! -
För mig har det varit det enda som fungerat med stor viktuppgång efter mina graviditeter. Nu är jag i v.40 och tänker absolut ta hjälp av dem igen! Men jag gillar frukt o grönt vilket gör det lite lättare att klara tror jag. Jag mår alldeles förträffligt när jag äter efter derar recept!
-
Kommentaren att Viktväktarna är dyrt kommer alltid..förstår inte att ni kan tycka det är dyrt...100 kr i veckan! Slår vad om de flesta som tycker så utan att blinka lägger 100 kr varje vecka på läsk, chips och godis!
-
Ja, jag lägger hellre de 100kr på VV och min viktnedgång än på godis och chips (även om det är såå gott) och går upp i vikt. Allt är ju bara en fråga om val.anna68 skrev 2006-04-05 14:33:04 följande:Kommentaren att Viktväktarna är dyrt kommer alltid..förstår inte att ni kan tycka det är dyrt...100 kr i veckan! Slår vad om de flesta som tycker så utan att blinka lägger 100 kr varje vecka på läsk, chips och godis!
-
Viktväktarna är helt klart det enda konceptet som funkar....finna INGA "kurer" i världen som rent fysiologiska kan fungera. Kroppen behöver lite av allt ...och det är det VV står för. Ett sunt leverne både fysiskt och psykiskt.
-
Vill bara lägga till...att gå ner i vikt handlar inte om en "kur" utan att lägga om sina levnadsvanor.... självklart går man upp igen om man inte fortsätter det säger ju sig själv...
-
Jag har för min egen del ingen erfarenhet av VV men känner flera personer som har haft väldigt lyckade viktminskningar tack till dom, så vad jag hört är dom bra (men kanske lite dyra..)
-
Jag tycker också att VV fungerar bra. Gick med efter bägge graviditeterna och gick ner mina kilon. Just det där med att det inte är en "diet" utan en livsstil är himla viktigt. Att man verkligen vill förändra sig och sitt liv annars blir det jättejobbigt och mycket lättare att ge upp.
-
För mig funkar bara VV men det är dyrt och jag menar verkligen att det är dyrt. Jag är allergisk mot nästan all frukt och alla grönsaker som kostar 0 points. Jag kan inte laga mat på sässongens grönt utan får helt enkelt ta det som jag tål. Det gör att vår matkasse blir dyrare när jag är med mot när jag inte är med. Knäppt men så är det. Just nu ligger det nere, behövde skära lite i mina krav under tiden jag är hemma med mina två små barn, yngsta 22 mån. Får ta tag i vikten senare. Är guldmedlem efter att ha gått ner nästan 25 kg för ca 5 år sedan.
-
För mig har det definitivt fungerat. I juni-03 blev jag guldmedlem efter att ha gått ner från 127,2 kg till 65 kg! Hann vara målviktig i ett ½ år innan jag blev gravid med barn nummer 2. Gick sedan upp 37 kg under den graviditeten... Började med programmet igen när sonen var 7 veckor gammal, och gick sedan ner alla 37 kilona
Nu väger jag 65 kg igen!
-
Bubbi: Guldstjärna till dig! Så himla duktig du är!
-
Vill bara säga det att all "light" (eller kalla de vad du vill)mat som man ska köpa till blir dyrare för mig då jag inte äter godis o kakor m.m. speciellt ofta.. VIsst kan jag köpa andra alternativ... men jag är inte intresserad av att äta en korv och massa grönsaker.. jag vill äta normal portion av korv osv.. Så hur jag än vrider o vänder på det så är vv ett allt för dyrt alternativ för mig...
-
jag gick ner 30 , sakta men så slapp jag gå upp allting ingen , jag hartar VV av hel amitt hjärta då jag känner att de känns lite som en sekt men det funkade för mig och det e det viktigaste, bild bevis finns i galleriet
-
*puffar lite*
Viktväktarna är det enda som har funkat på mig. Jag har nu gått ner 5kg på 5 veckor. Tjohoo! -
jag vägrar att betala för att väga mig, de kan jag göra gratis hemma! är man motiverad så räcker det gått att gå med där å få å köpa böckerna med points antal osv, sen är det bara att vara sträng mot sig själva!
själva tanken med poängen tycker jag funkar bra å man går ner, dessutom får man äta exakt vad man vill!!