• JennieH

Svamp-salva utan att först besökt gyn?

Man ska ju tydligen besöka gyn första gången man får svampsymptom, men jag undrar om det är så viktigt, eller kan jag bara gå och köpa svamp-salva utan att besöka gyn?
    Kan det gå fel om det nu inte skulle vara svamp?

• Svar på tråden Svamp-salva utan att först besökt gyn?
  • Anonym

När jag fick svamp så träffade jag gyn och det enda hon gjorde var att fråga om det kliade, hur flytningarna såg ut osv. Sen sa hon "det är säkert svamp, vill du att jag ska kolla?" och jag sa att jag gärna avstådde, och då skickade hon mig till apoteket

Så nog är det inte så jätteviktigt..

• Clavi

Jag var då inte till nån gynekolog när jag fick svamp första gången. Jag tycker att du ska köpa salva och prova, blir det inte bättre kan du ju ta kontakt med gyn.

• JennieH

Aha okay, jamen dåså. Vad är egentligen symptomen? För mig kliar det massor. Brukar komma i omgångar men det försvinner och kommer tillbaks. Men nu har det kliat i flera dagar fast jag har haft på diverse "lugnande" salvor. Flytningar har jag inte märkt av nu när jag har mens.

• JennieH

Vad kostar sånt? Det finns olika va? :s

• dessan59

har du ätit en antibiotikakur?, då kommer den en svampinfektion som ett brev på posten. jag har kronisk infektion, ja inte är det många dagar som det är ok. dricker du mycket coca-cola, överhuvudtagen mat dryck innehållande mycket socker, då växer svampen, köp pevaryl vagitorier depå på apoteket, , för in den innan du ska somna. glöm ej att om du har haft samlag med din man /pojkvän så måste han stryka på pevaryl på snoppen, annars går det bara runt, å du får tillbaka det igen// lyck till Desíree

• JennieH

Smittar svamp? :/ Ajdå. Men, han har ju inga besvär? Hur funkar det?

Så jag borde köpa både vagitorier och kräm?

• Clavi

Du får klåda, blir röd och irriterad lokalt. Du kan märka att hud lossnar när du kliar, det blir som avlagringar, det kan lukta sötaktigt.
    Jag brukar klara mig med bara salva jag smörjer med den överallt. Jag föredrar en salva som heter canesten den har funkat bäst för mig. Enligt min läkare ska killar inte kunn ah svamp men jag vet inte. Min sambo har aldrig märkt av nåt o jag upplever inte att han ger det till mig heller.
    Jag äter stora doser cortison och har därför svamp ofta, känns lite pinsamt att kunna en massa om sånt

• Anonym

Jag trodde jag hade svamp, använde receptfri salva, slutade med att det blev mycket värre och nu harjag haft stora problem med sex och vartväldigt känslig där nere sen dess. Önskar jag kollat upp det ordentligt innan, för det var en helt annan infektion som liknande svamp.

• Anonym

Det kliade, flytningarna var korniga o.s.v men det var en helt annan infektion somsagt.  De sa till mig att många infektioner har liknande symtom som svamp i underlivet.

Svar på tråden Svamp-salva utan att först besökt gyn?