• nile84

Vill så gärna ha barn

Jag är 22 år och jag och min sambo försöker skaffa barn, men det vill sig inte. Min mens är väldigt oregelbunden och kan hoppa över flera månader. men när den väl kommer så kommer det massor och den liknar mest gelé. Hr varit hos gyn och fått tabletter som heter Primlout -Nor som innehållet ett ämne som efterliknar det kvinnliga gulkroppshormonet. Kommer jag att bli lättare gravid sen när jag har slutat att äta tabletterna?

• Svar på tråden Vill så gärna ha barn
  • claudius

Jag vet inte så mcket om just det,men frågan är ; Hur länge har ni försökt??
    Har ni testat ägglossningsstickor?? Det är jo bra, för då vet man jo när man har ägglosning!!! Lycka till!!!!!!!!!!!!

• Fommpen

Om du får mens av att äta tabletterna (antar att du fått för 3 cyklar) så kan du även få ägglossning och inte bara en blödning. Testa med ÄL tester, får du ingen ÄL så kan du såklart inte bli gravid. Då kanske det krävs att du äter Pergotime som trycker på det egna hormonet.

Men mensen kan komma igång efter att du ätit klart dina kurer med Primlout Nor. Gör den inte det får du gå till gyn igen och om du inte får utslag på ägglossningstesten.

Lycka till

Svar på tråden Vill så gärna ha barn