välling för 3 mdr baby
Är det någon här som har recept på välling för 3 månaders gammal baby? Jag tänker främst välling gjord på maizena!!!
Tack
Kaija
Är det någon här som har recept på välling för 3 månaders gammal baby? Jag tänker främst välling gjord på maizena!!!
Tack
Kaija
välling är ju från 6 månader om man köper i butik, har aldrig hört talas om hemmagjord välling nu för tiden...om du ammar så behöver du inte ge något tillägg, om du inte ammar eller vill sluta så finns det ersättning, som innehåller mycket viktiga ämnen, som man ger första halvåret eller längre. Om man vid halvåret ska ge välling så ska man ta det försiktigt, eftersom välling innehåller gluten och kan bli jobbigt för magen annars, det ska max ges 3 ggr per dygn och det är inkl gröt oxå...
Jag började ge majsvällingen som dom säljer i affären från 3 månader och det gick jätte bra bara att man fick börja med lite i taget och sen öka.
Och det va bvc som rekommenderade det så jag önskar dig lycka till.
om du har blivit rekomenderad välling så är det klart att du ska ge henne det...men jag skulle köpa så man vet att hon får i sig allt...