Inlägg från: Lamilla |Visa alla inlägg
  • Lamilla

Scrapbooking2!

Jag hade tankt borja scrappa

Vad behover jag som grund??? ( annars springer jag och handlar sana dar sota stickers forst och sedan slutar det att jag klistrar de pa kylskapet)

Scrapalbum
    plastfickor?
    syrafritt lim?
    papper?? vad for papper och vad brukar man anvanda de till?
    Ngt program till datorn ???
    fotopapper ( sa jag kan skriva ut mina bilder har hemma..har sadant kodakpapper, men ar det godkant av Scrapparna??

Hjalp!

ps!! rekommendera garna en amerikansk internetsida dar ni brukar handla ert scrapmaterial ifran. (Ej sverige, USA ett maste!)

Evig tacksam for svar!!!!

• Lamilla

vilka papper och album rekommenderar du *bugar infor scrappboksmastarinnans fotter*?

• Lamilla

Blev klar med min forsta sida idag...(kl 12.50 Scrappade hacken av mig! hehehe. Underbar hobby..kommer lagga ut en LO sa ni kan kritisera och ibland ett eller annat lovord ( om det nu finns anledning..). Tack for eran trad som hjalpt mig enormt i scrappingjungeln. Har jag nagon fraga sa hoppas jag att de "gamla" ravarna staller upp och hjalper en forvirrad rookie

• Lamilla

Har 2 st LO utlagda i mitt bildgalleri. Jag ar absolut inte nojd med dem Men om jag kallar de for testscrapping, kanns det lite battre ( Fick angestprestion nar jag kollade in Millfaces och Hannies LO's ...)
    Idag skall jag investera i Bazills papper och massor med monstrade ocksa, sa man far ngt att jobba med!

• Lamilla

cia75! Jag avgudar photoshop! Man kan gora bilder svart/vita, sa att de ser ut som gamla...fixa till roda ogon...ja i princip kan man astadkomma mirakel!! I love it

• Lamilla

Millface, jag skriver ut mina bilder sjalv! har en hp skrivare. jag anvander Kodak's premium picture paper (high gloss). Skont att ha en skrivare har hemma sa man kan skriva ut en massa bilder pa en gang och ibland 2 av samma om nagot skulle ga fel

• Lamilla

jag skriver ut mina bilder med vanligt black...jag kanske gor fel???? hjalp! tankte inte pa det. Och just det...nar man skriver text pa papper, kan man anvanda da vanligt black eller ngt sarskilt?? (kom pa att jag fragat om en och samma grej 2 ganger hahahah)

• Lamilla

ok, men kan jag skriva ut text pa vellumpapper och anvanda skrivarens black eller ar det inte syrafritt???forvirrad

• Lamilla

garfield....en fraga till. Nar man skall skriva ut pa velumpapper gar det ej isonder?? alltsa i skrivaren? det ar ju sa pass tunt.

Svar på tråden Scrapbooking2!