• Fru November

Ni med pco hur går ni ner i vikt?

Skriv gärna hur fort det gick och om ni höll vikten
    ♥♥Längtar bebis♥♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med pco hur går ni ner i vikt?
  • vermilion

Jag tog första alternativet för det är så jag tänker göra, när jag väl får tummen ur.
    Hoppas det inte blir sista alt. bara.

• mojkan

Inget av det, går ner med hjälp av p-piller...

• Liziz

Jag borde ta tag i frågan och när jag väl får tummen ur kommer det bli med motion och kosthållning.

• Katten Ceasar

jag har försökt att äta nyttigt och motionerar men vid vissa perioder så har jag fått stränga order om att bara ta det lugnt och inte anstränga mig så det har tyvärr blivit att jag har gått upp lite igen... men jag gick ner 7 kg innan iaf.

• Netriosa

Det ENDA som fungerat för mig har varit GI-metoden + rörde mig mer. Testade det för första ggn i höstas och gick ner i vikt och stannade kvar på vikten! Står fortfarande kvar på vikten än. Så nu har jag ett bmi som är normalt, förrut hade jag ett bmi på närmare 30. När jag fick min diagnos pco för nån vecka sen så föll bitarna på plats varför inget annat hade fungerat. Är så glad över att äntligen ha hittat rätt metod för viktnedgång för mig!

• LeezaJ

Innan graviditeten så funkade INGENTING!! Men nu funkar det med Atkins.. Framförallt har det funkat på mitt midjemått!!

• Emma 84

Jag har nog inte haft tillräckligt med motivation, har haft så mycket annat. Måste sätta fart nu. Ska äta nyttigt och träna mer. Kram

• Mammamu75

Jag har inte så "svår" pco så jag har inte så stora problem med vikten men med sund kost och motion hålls den något sånär! Jag försöker äta enligt "viktväktarmetoden" men är inte med där!

• Fru sjöström

Försöker äta rätt vilket inte är så lätt alla gånger, är en riktig godis gris!!!!
    Tränar 2-3 ggr i veckan. Äter även p-piller o metformin och utan dom skulle jag inte kunna gå ner i vikt. Har provat utan o det enda som hände var att jag gick upp 15 kg!!

• rödbetan

Äter metformin gick ner två kilo de två första veckorna.. men sedan still kan ha med en cysta att göra så hoppas att det släpper när mensen kommer

• IsaCMoJs

Jag kunde tyvärr inte rösta men jag går ner med Pulverdiet-Vambridgekuren =)
    9,2 kilo på 1 månad =)

• zingoalla

har inte fått provsvaren än så jag vet inte till hundra att jag har pcos.Men jag viktväktar just nu,har gått ner 12,5 sen 4 januari.

• rödbetan

Tyvärr är det nog så olika grader att ibland hjälper inget och på en del hjälper allt.. Jag är träningstokig och försöker äta bra,, men går knappast ner alls.

• LiselottePCOS

Rödbetan: Har du talat med personligtränare ? Du tränar kanske för mycket, för intesivt då blir det muskler i stället för fett förbränning. Fick hör det av en bekant med PCOS.

• IsaCMoJs

Ser ju nu att jag skrivit fel... håller på med Cambridgekuren och inget annat !!!

• LeezaJ

Styrketräning och PCO resulterar i "dopad-rysk-kulstöterska"-syndromet för min del.. Ser inte klok ut!!

• Caza

GI plus promenader och cykling.
    Gick ner 17kg på ca. 8 månader. Sakta men bra. Sen blev jag gravid
    Gick upp 14 kg under graviditeten och två veckor efter att Jack kommit så hade jag gått ner dom.
    Ska fortsätta gå ner tänkte jag.

Svar på tråden Ni med pco hur går ni ner i vikt?