• Lola Jämtland

Vad kostade ditt budget-bröllop?

O hur såg det ut? Kläder, lokal, dukning, tårta ja allt som hör till.....

Eller håller du på att planera ett billigt bröllop just nu?

Bara nyfiken.....jag ska inte gifta mig.

• Svar på tråden Vad kostade ditt budget-bröllop?
  • ebben

Hm,jag vill gifta mig! i utlandet........
    Bara ha en vanlig "fin" klänning o så........ingen middag,bara en vanlig middag som man äter i utlandet ändå! ,o bara att barnen var finklädda............En blomma kanske.......
    Så visst,resan skulle ju kosta,men inte så mycket annat!

• Fru November
    Mannen , jag gifte oss borgligt, barnen var med, vi hade inte några nya kläder på oss och åt inte på någon resturang efteråt
    bröllopet 300:-Ring 3990:-tårta 150:-
    Det var billigt
    ♥♥Längtar bebis♥♥
  • N81

vi slog ihop bröllop och dop, dvs ingen middag utan fika och bubbel och tårta det gick på ca: 20000 hade "riktig" brudklänning och det va nog kläder & ringar som drog upp priset... och fotografen dåra

• Jessie73

Jag har nyss gift mig, och vårt bröllop gick på ca 13 000 kr, med allt inkluderat och ca 60 gäster. Det var jättebra!
    Jag har, efter att ha varit en del på bröllopstorget, förstått att mitt bröllop var ett sk budgetbröllop...

• Julienne

Vi hamnade på ca 15000 totalt. 55 gäster, kallbuffé i trädgården (stora partytält från Biltema ) som vi gjorde själva.
    Klänning på Ebay, hemmagjord bukett, kläder för honom från Dressmann, bra men billig fotograf, inte alltför dyr ring. Dukade med vita lakan från Ikea, hade hyrt porslin för en femhundring från sjukhusmatsalen. Röda rosor i vattenbad prydde borden samt kandelabrar som vi lånat av en kompis. Bröllopsresa önskade vi oss i present. Den bästa dagen i mitt liv!

• LinTra

Ringarna kostade 4500:-, vanliga, enkla, släta, dock ganska breda.
    (Valde dem eftersom vi räknade med att de skulle bli rätt slitna i jobbet, vill inte ha nån sten jag måste byta ut hela tiden)

Brudens kläderna:
    Jag hade en vit klänning som jag köpte för flera år sedan på postorder, tror den kostade strax under 200 kr då. Hade aldrig använt den.
    Det va meningen att jag skulle ha en vit "balklänning", en enklare model av brudklänning som jag köpte för 700:- men ångrade mig dagen innan och tog den andra.
    Vita skor som kostade ca 200:-.
    Min man hade en vit skjorta, sin kostym och svarta skor.. inga kostnader där.
    Båtresan ut på färtningen kostade 700:- för oss allithopa, hon som vigde oss, 2 vittnen, deras dotter och oss.
    Sedan betalade vi 500:- till vigselförättaren för resa mm.
    SLutligen på kvällen la vi ca 1000:- på mat för våra vittnen och oss på en finare restaurang i Göteborg.
    Det va den bästa dagen i mitt liv och jag tror vi slutade på ca 10 000:- allt som allt.

Ångrar ingenting..
    Trodde jag skulle ångra att jag inte hade en riktig brudklänning mm men det gjorde jag inte, det kunde inte bli mera perfekt.

• mamsen1981

Vi gifter oss i juni, och detta är vad det kostar än så länge:

- Klänning + skor till mig : 300 kr
    - Ringarna + förlovningsringarna för båda : under 2000 kr
    - Hotelnatt med bröllopssvit: 2100 kr
    - Fotograf: 500 kr
    - Restaurangbesök: ca 1500 kr

Sedan är det lite småjox kvar, typ locktång, hårnålar o sånd där.... allt annat (gubbens kostym tex) har vi redan, så det går ju under "gratis" egentligen.....

• MammaMu76

Vi ska gifta oss i borgligt i trädgården i sommar!! Vår familj är de ända som kommer närvara, sen ska vi ha kallbuffe i trädgården, har ingen klar budget än.

Lääängtar

• Glamgirl

Jag och min sambo ska gifta oss den 10/6. Vi räknar med en budget på 25-30.000kr det är nog ett budget bröllop om man tittar vad om räknas dit på bröllopstorget iallafall.
    Min klänning inkl skor underkjol strumpor mm 6500kr
    Frockcoat till sambon inklusive väst, plastrong och skjorta 5000kr byxor finns sedan tidigare.
    Kall buffé ca 7000kr priset är inte riktigt bestämt ännu.
    Tårta 600kr
    Blommor inkl brudbukett 1500kr
    DJ 2800kr
    Sprit från Tyskland ca 2500kr
    Dekorationer dukar servetter 500kr
    Hyra av bygdegård 1000 kr
    Min ring fick jag av min blivande,han designade den själv och lät en guldsmed göra den.
    Kostnaden för den vet jag inte.
    Vi blir ca 40 gäster.
    Jag glömde hårfrisörskan ca1200kr
    Gelénaglar 300kr.

Fotografering ska en god vän sköta så det kostar inget och vi har redan en fin bil att åka i så ingen extra kostnad för det.
    Nu kom jag på en grej till bröllopsnatten 2000kr inkl champagne och jordgubbar.
    Det blev nog 30.000kr iallafall.

• Jefa

Jag anser att vi hade "budget"-bröllop, fast vi ändå kunde unna oss det vi ville ha. Däremot lade vi en hel del tid på att hitta billigare alternativ till allting.
    Det slutade på ca 30.000 och sen kostade resan 10.000

Svar på tråden Vad kostade ditt budget-bröllop?