• desire

Blir barn som går tidigt hjulbenta?

Mina svärmor har påpekat vid ett flertal tillfällen att om barn står för mycket innan deras skelett är "klart" så blir de hjulbenta. Jag berättade häromdagen för henne att en väninnas son kan gå, han är 10 månader, och då berättade ju hon för mig åter en gång att det är ju inte bra för barnens skelett osv.....det jag undrar nu är det bara skitsnack eller är det faktiskt så, jag är lite skeptiskt till det för det jag har hört är att ju mer de står desto mer byggs benen upp o blir starka.

• Svar på tråden Blir barn som går tidigt hjulbenta?
  • Piaf

Nä, så är det verkligen inte!!!

(Min son gick när han var åtta månader, så hur skulle han då se ut )

• eLLaÖö

Jag har aldrig hört nått sånt förut och vill påpeka att jag gick själv när jag var 10 mån och är inte hjulbent. Det är nog bara nått dumt som någon krösamaja har sagt till din svärmor för länge sedan.

• desire

haha säkert, lätt att jag ska säga det till henne nästa gång hon tjatar om det.....-Äh det där är bara krösamaja snack!

• eLLaÖö

Hehe, ja gör det Se vad hon säger då
    Att man blir mätt av allt "krösamaja snack" speciellt från svärmor... det vill jag lova.
    Har hon sagt nått mer dumt?

• Prinsessan Zelda

man trodde helt enkelt det förr. I princip all äldre sa det til mig när Adam älskade att stå från att han var 2½ månad gammal.

Det stämmer inte

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • MARIA99

Tror inte heller på det.. Yngsta dottern var 11 mån när hon började, hennes pappa var 10 mån & min ena brorsa var 9 mån. Ingen av dem är då hjulbent iallafall..

• MuKo

Min son han började gå när han var 9 månader. Nu är han 17 månader. Och han är faktiskt hjulbent. Ska höra med BVC när vi ska dit nästa gång om det är nåt fel på hans ben, eller om han bara är sån

• desire

önskadliten: hehe om du bara visste...var ska vi börja

När Junie var nyfödd så tyckte svärmor att det var viktigt att ha napp (fattar fortfarande inte varför men men) Varje gång hon gnydde lite så sa hon:-Nu är det perfekt tillfälle att ha napp! Sen var hon här för ett par veckor sen o kollade på melodifestivalen o då såg hon till sin förtjusning att hon hade börjat med napp (var tvungen för att kunna sluta amma) Meeeen hennes enda kommentar var:-Akta bara så hon inte använder den för mycket! Aldrig är hon nöjd.

Sen så fort junie visar en tydlig sida i sin personlighet så ska de börja undra vem hon kan ha ärvt det ifrån o alltid är det hennes sida som allt är ifrån. T.ex både jag o min dotter har hål i hakan men det har hon enligt svärmor ärvt av hennes mamma, alltså junie´s gammel mormor. Heeelt otroligt blir sååå trött!

Sen frågade jag min sambo häromdagen ifall han kunde gå o göra tillägg, då säger hon drygt (svärmor alltså) -Fast det heter väl inte tillägg när de börjar bli såhär stora (hon är snart 10 månader) det heter ju faktiskt välling så nu tycker jag att ni får börja kalla det för det istället. Men jag berättade för henne att junie inte dricker välling än för det inte är så populärt än o att vi fortfarande köper tillägg. då blev hon lite stött o började ifrågasätta ifall det verkligen går nu när hon är så stor...som om vi inte har kollat upp det liksom.....!

Det finns mycket att skriva för svärmor är en sån person som aldrig kan vara tyst.

• eLLaÖö

Hahahaha *asg*
    Det där är min svärmor upp i dan!!

E Junie hennes första barnbarn?

Svar på tråden Blir barn som går tidigt hjulbenta?