56 kg till 168cm, för mycket?
Ärligt talat, är 168 cm lång och väger 56 kilo. Skulle vilja ner några kilo för jag känner mig stor om både mage, rumpa och lår- Väger jag för mycket i förhållande till min vikt eller är det bara min känsla?
Ärligt talat, är 168 cm lång och väger 56 kilo. Skulle vilja ner några kilo för jag känner mig stor om både mage, rumpa och lår- Väger jag för mycket i förhållande till min vikt eller är det bara min känsla?
Sånt är högst personligt eller sen så räkna rman IBM.
Jag är 162cm och väger 73kg och jag är nöjd
Jag tycker inte att du kan anses vara överviktig.
Jag är 158 o väger 80 men känner mig bara trivsamt rund......
Vaaa.....Går du ner ett gram till så väger du *undervikt* enligt BIM (nästan iallafall)
Jag kan bara rekommendera TRÄNING av rumpa, lår. Det brukar hjälpa.
Tycker absolut inte du väger för mycket.Det är nog bara din känsla isåfall.
Kan vara så att du ev. behöver träna upp lite muskulatur, men du ska nog inte gå ner i vikt.
Du väger absolut INTE för mycket i förhållande till din längd!
Tycker du verkar smal/"normal".
Du väger INTE för mycket! Om du vägde mindre skulle du anses vara på tok för smal...!
jag är 153 cm o väger 55, du väger knappast för mycket för då skulle ju jag vara fet o det är jag inte
Ts
Du är normalviktig enligt BMI......om man nu ska stirra sig blind på siffror vilket jag inte gillar.....
www.bmidirekt.se/
Ditt BMI är 19.8
www.markazits.com/diet/bmi.php
Under 19 räknas som undervikt för vuxna så du är absolut inte överviktig.
Det är verkligen bara en känsla i så fall!
Ditt BMI ligger på 19,8 och det som är normalt ligger mellan 19-25. Går du ner till 53 t.ex. så kommer du att räknas som underviktig!
BMI (body mass index) är i och för sig endast ett hjälpmedel för att bedöma hälsosam vikt, men eftersom det är de enda vi kan gå på här så blir det det jag svarar utifrån.