• Anonym

Vad är en psykopat?

Mitt X kallade mig det idag.
    Bara för att jag försökt få tag på honom och påminna honom om att han är skyldig mig pengar.
    Eller slår han över sitt beteende på mig?
    Är så arg nu....

• Svar på tråden Vad är en psykopat?
  • pups

orkar inte skriva hela medicinska förklaringen, det är så mycket...
    men det är en person som har en empatisk störning som är mycket allvarlig iaf.
    taskigt sagt.

• gurlie

ja..brist på empati väl........

• Anonym

Oj....det var inga vackra saker det!

Jag kan vara mycket om man retar upp mig och jävlas med mig men tvivlar på att jag blir psykopat för det.

Det är mera han som är det , finns ingen empati för något eller någon där...

• giz

psykopat= mitt ex

psykopat e väll en sån som går runt å mördar osv osv typ det klickar inte rätt i skallen

psykopat används i dagligt tal när ngn är totalt dum i skallen.......

well bara inse att han kallar dej för ngt han e

• Girlfriend in a coma

I stort betyder det att man inte har något samvete. Det finns trettio punkter som man skall stämma in på för att kallas psykopat eller sociopat. Man räknar med att var sjunde man har psykopatiska drag (antalet kvinnor är mycket lägre) därmed inte sagt att var sjunde man är en psykopat. Ca 40 % av de som sitter i fängelse beräknas vara psykopater och tillhör en av två grupper psykopater, de som inte riktigt kan kontrollera sig. Sedan finns även den kontrollerande typen, de som blir stora ledare och kommer långt i livet genom att det ofta i vårt samhälle kan vara en fördel att inte ha ett samvete. Dessa är mycket beräknande och lär sig hur människor fungerar och kan ibland imitera beteende.

Jag hade "turen" att flytta ihop med en kontrollerad psykopat. Ett misstag jag inte gör om, önskar att någon berättat för mig tidigare att det faktiskt finns människor utan samvete.

• Anonym

giz:
    Det verkar vara så lätt för såna att anklaga andra för betenden som dom själv lider av.
    Han tycks tro att allt han gör är rätt, han är störst, bäst och vackrast.

*ryyyyyser i hela kroppen*

• Anonym

Mitt ex är nog psykopat eller så nära man kan komma i alla fall. Jag och min man lever under mordhot....han säger tom att han lejt någon som ska "fixa" oss.... allt för att jag ville skiljas..

endast den som levt i detta förstår vilken känsla det är att tro attt du ska dödas för att du går hem.

• giz

ljuvligt ex du har skulle ju kunna tro att de e mitt......well nu ska jag väll inte spy galla över eländet men iaf *brrrrrr*

bara att inte ta åt sej.....å kan man så hålla sej borta från dom oxå.... går ju inte så bra när dom e skylldig pengar eller man har kids osv med dom....

Svar på tråden Vad är en psykopat?