• mykissen

Piratkalas!

Någon som har något bra förslag på vad man kan bjuda på?? Har en "kanon" i marsipan och tänkte ha negerbollar(om man nu får säga det) med små coktailpiratflaggor i som kanonkulor...men sen???Måste ha lite mer...i pirat/hav tema:)) Om det är nån som har andra förslag på va man kan ha me på ett sånt kalas..tex deko osv så blir jag glad! Grabben fyller 2 och det kommer väl barn mellan 2 mån-7år så...

• Svar på tråden Piratkalas!
  • Hannahs mamma

Göra såna där hattar i tidningspapper så det blir som en kaptenshatt.

Doppa digestive i chocklad och "måla" dom där benknoterna (kommer inte på va dom heter) i vit chocklad på.

En massa guldpengar

Bordsduk i vittpapper och måla med vanlig svart penna en skattkarta på...

gör pappegojjer i tunt prassel papper och piprensare...

Ne kommer inte på nått mer hoppas detta hjälper nått iaf

• stanna

I stället för fiskedamm kan du göra skattjakt istället...

• mykissen

D där med digestivekexen va superbra!! d måste jag göra..å kanske skattjakt me guldpengar...hm...

• dexterswife

Min systerson blev bjuden på piratkalas en gång och då var inbjudningarna i form av flaskpost! Visserligen får man ju åka runt och dela ut dem själv (svårt att skicka med posten) men så häftigt!

Hela havet stormar är väl en självklarhet? Kanske lite svår för en tvååring...
    Lätta dekorationer gör du genom att sätta trekanter i olika färger på långa snören och sätta upp i taket som girlanger.
    Och så kan man ju alltid titta på Peter Pan också! (Är Disneyfantast)

• Ulle73

Min dotter var på piratkalas i somras. Killen som hade kalaset äger (familjen) en tvåmastad träbåt (11 m lång tror jag...) och en egen holme. Det var bara att klä ut dem till pirater, sätta på flytvästen och skicka iväg dem med båten. Det var jättehäftigt. Ute på holmen hade de grillat korv och fiskat krabbor. Jag vet att detta inte går att ordna för oss vanliga, men det var häftigt!!

Jag såg ett tips om www.kalaspinglan.se Där fanns även tips för piratkalas har jag för mig. Kolla.

Lycka till!

• Jennie Brunflo

Ett tips som min syster gjorde var att göra ben av maränger. Alltså benknotor. Det var coolt!

Blå bål är också tufft. (havets färg liksom)

Sätt upp svarta flaggor med dödskalle på, vid dörren eller ute på huset eller på väggen eller nåt.

• Signatur

Grön tagliatelle är alger (men du kanske tänkte mer på fika än mat).
    lakritspipor
    finns godis"Piastrar", ser ut som mynt med olika piratmotiv på
    annars tycker jag ovanstående förslag är utmärkta!

• mykissen

Jättebra! Måste pysslapysslapyssla:)) Har en känsla av att man tycker detta är roligare än barnen;)

• Glad i hågen

Fantasin tryter efter att ha läst alla strålande förslag... men hallon- och lakritsbåtar är ju urenkelt.

• asta

får jag lov att vara krass och svar på din fråga i inlägget. nej så får man inte kalla chokladbollar, min fästman är svart och driver mycket med liknande saker själv, men det n-ordet är så förbjudet det bara kan vara.. bara så du vet.

• mykissen

Trillar från ämnet lite men...måste bara fråga...när man säger "n-ordet" om detta så har man ju inget syfte i det...det bara heter så för att det alltid kallats så....åtminstone så länga jag kan komma ihåg,finns det verkligen någon mörkhyad som tar illa upp? Det har ju inget med rasfientlighet att göra...vill verkligen inte röra upp några känslor eller något...är bara nyfiken:)

• asta

mykissen, OT igen. Saken är att i alla fall i skåne när jag bodde där så sa folk det som att "det heter ju det". och jag trodde inte det var nåt illa. men min fästman höll på att dööö av skratt när min mamma sa det på allvar och frågade honom att "det gör väl ingenting?" "nä visst mig gör det ingenting men träffar du den eller den och säger det så kommer det göra nånting". olika personer tar olika illa upp. och intrycket det gör att använda ordet hur som helst är att det är väldigt ignorant. det är trots allt ett fruktansvärt laddat ord. kan man låta bli så bör man göra det, till slut blir någon sårad eller tycker helt enkelt man är en ignorant bonntölp.

• mykissen

Ok...säkerligen kommer man "dabba" sig flera ggr..men man kan ju försöka tänka på det iaf,man lär sig nåt nytt varje dag:)

Svar på tråden Piratkalas!