• Upptagen

Barnmatstol som man skruvar fast på bordet

Hur säkra är de? Vågar man köpa en sådan? Verkar ju smidigt om man ofta är hos mormor och morfar eller farmor och farfar och bara kan ta med sig stolen, är lite knepigare med en stor barnmatstol.

Någon som har en sånhär och vad tycker ni om dem?

• Svar på tråden Barnmatstol som man skruvar fast på bordet
  • princess of woolfs

har ingen, men har hört och läst att de inte är så säkra..
    Om ni ofta är hos farmor/mormor kanske ni (eller de) skulle investera i en egen matstol?? Det finns bra och billiga på ikea, tex en i plast som fått högsta betyg, kostar bara 99:- Den är också enkel att ta isär och sätta ihop, tar inte mycket plats så i "värsta" fall kanske ni kan ta den med er??
    /Madde

• Annika31

Har en sån, den är ok, men funkar inte på alla bord pga upphängningen.
    Har oftast med mig en IKEA a la 100:- i vit plast. Kan ta bort benen på den så den går bra att ha med sig...
    :)

• MalinJD

Jag hade en sån till mitt första barn och den var kanon! Man kan ju såklart inte skruva fast i ett campingbord, men jag tyckte den kändes säker. I början var det den enda barnstol vi hade till henne innan vi köpte en med bygel.
    Min gubbe hängde sig på bordskanten innan vi skruvade upp den bara för att kolla stabiliteten i bordet

• Amatea

Vi har tänkt precis som Annika31; vi valde mellan Ikeas 99-kronors stol och en hänga fastmodell. Det blev Ikea fast typiskt nog var den slutsåld när vi var där igår (Gbg)...

• Upptagen

Vi har ju ingen bil... därför verkar det praktiskt då den här inte tar sån plats...

Men ni har rätt i att man kan ju faktiskt investera med en Ikeas billigaste hos farmor och mormor...

• pron

Har fått en begagnad av min syster som jag ska använda när Julia är större. Jag tycker de verkar jättebra och min syster använde ofta den när hon och familjen åkte iväg nånstans utifall att det inte fanns barnmatstolar där. Verkade stadig och bra enligt mig iaf! Men det är väl olika vad man tycker kan jag tänka!

• Elut

Vi köpte en till vår dotter men tycker inte att den är så bra. Går inte att sätta fast på alla bord. Om bordet har en kant långt ut passar inte stolen.......
    Jag skulle hellre köpa den vita från IKEA eller BabyBjörns "pall" som man monterar fast på en vanlig stol (funderar på att köpa den själv, verkar kanon).

Svar på tråden Barnmatstol som man skruvar fast på bordet