• Anonym

Ta bort leverfläckar ?

Nu är det så att jag har lust att ta bort 2 leverfläckar i ansiktet ! Stör mig på dom hela tiden !!

Är det någon som vet vart man ska vänta sig ? Är det till vårdcentralen eller nåt ?
    Hur mycke kan det kosta, och gör det ont ?

Och hur går det till när man tar bort leverfläckar i ansiktet !?
    Det blir väl inte ärr ?

Nån som vet nåt ??

• Svar på tråden Ta bort leverfläckar ?
  • ZaraÖ

Ja vilken bra fråga! Jag har två "pluppar" i ansiktet som jag oxå vill ta bort och jag har tänkt på det i flera år. Nu på senaste tiden tänker jag på det dagligen, dax att gör något alltså..

• ZaraÖ

Jag tror att det är öron-näsa-hals som gör det på sjukhusen..Men jag vet inte om man bara ringer dit o beställer tid? Man kan kanske gå till sin läkare o få en remis? då är det ju kostnadsfritt oxå! Ingen annan som vet?

• Anonym

undra om dom använder laser på öron-näsa-hals !?
    Då borde det ju inte bli ärr heller tycker jag !

Jag har ju ingen speciell läkare , men det kanske går bra att prata med nån läkare på VC !?
    Om man riktigt "lider" av det så borde det ju vara kostnadsfritt !

• SpecialK

Jag hade en i ansiktet som jag tog bort, kostade 260 kr hos en privat klinik, men då var det mer som en operation för det var hårsäckar som skulle bort också.. Är det mindre så bränner och skrapar de liksom bort dem efter man fått en bedövningsspruta. Det gör inte ont.

• SpecialK

Ps. jag har fortfarande ett ärr kvar, men som jag sa, de var ju tvungna att gå på djupet med hårsäckarna, och jag har hellre mitt ärr :)

• ZaraÖ

260 kr det var ju ingenting! bra

Ja vist borde man väl kunna ringa till vc? Borde ju räcka med att ringa, om man ändå bara ska få en remiss..

• Anonym

det kostade ju inte så mycke !
    Kanske blir billigare åxå, om dom ska bränna och skrapa bort ! men sen kanske det är dyrare om man gör det inom sjukhus/vc !?

• Anonym

ja men ett ärr syns ju kanske mindre än en mörk fläck i ansiktet speciellt om man sminkar sig !

• Barn nr2

Jag gick till min husläkare som skrev en remiss till en privatklinik där de tog bort 3 leverfläckar. Efter det har jag tagit bort 6 till men då ringde jag bara kliniken och bokade en tid. Kostade 300kr per besök. Jag har tagit bort ett märke på kinden och har inget ärr efter det, det togs dock inte med laser utan skars bort och så fick jag 2 stygn. De andra märkena har jag tagit lite varstans på kroppen och vissa har jag fått ärr av, jag tror att de är mer nogranna när det gäller ansiktet.

• ZaraÖ

Jag tror snarare att det är dyrare på privat klinik i sånna fall..
    Ursh vad läskigt att branna o skrapa..mina sitter precis vid ögat..ajaj

Svar på tråden Ta bort leverfläckar ?