• Fembarnsmorsan

Sänghimmel

Hej på er allihop!
    Jag har funderat på att skaffa en sänghimel till bebbens spjälsäng.Det behöver inte vara ngt superavancerat el så.Gärna en enkel vit med liten volang på.Har ni haft sådana till era bebisar?Vart köper man dem o hur mycket kostar dem isåfall?Kram/LittleGirl v.30

• Svar på tråden Sänghimmel
  • Labolina

På Jysk har de enkla, fina sänghimmlar! Jag köpte våran där - har för mig att den kostade 129:-, vilket är billigt i jämförelse med vad de vill ha betalt på babyland... (849
    Hoppas att det kan vara till ngn hjälp.
    Lycka till med allt! Kram / labolina v. 34

• Labolina

Glömde beskriva hur den ser ut... Den är väldigt enkel i vitt bomullstyg, med lite volang i framkanten. Tycker den är super fin!
    Kram kram + ha en bra dag!

• Susanne P

Jag köpte en liten trävinkel på ikea för ca 40 kronor, och sydde sedan en egen vit himmelsäng, den blev väldigt fin... ha dock inte satt upp den ännu.
    Sydde på två röda små hjärtan för hålet som du trär vinkeln igenom bara för att trät inte skulle synas.
    Annars var det sicksacka alla kanter, sy raksöm runt hela tyget, sätta ihop de båda längderna och sy två raksömmar på ovansidan med plats för att trä över den lilla vinkeln...
    Enkelt och billigt.

• mamma83

jag tänkt ha sänghimmel till kevin när han var liten men hon berättade då att min kusin hade trasslat in sej i den när hon var bäbis o höll på o strypas så då la jag ner som planerna!!

kram

• alan

Dom har jättefina på ikea... Man köper en grej och fäster i väggen, tror den kostar 79 el 99 kr. Sen kan man köpa vilket tyg man vill och bara hänga på. Det blir jättefint.

Svar på tråden Sänghimmel