• jingyang

pittbull/amstaff tråden..kom så....

Hejsan! tänkte då starta en tråd till alla oss pitt/amstaff ägare=)..
    här kan vi skriva om våra små älsklingar!

Jag kan börja med att presentara mig och min hund!

Jag är då en tjej på 24boende i Örebro med min sambo å min son på 1 mån å 7 dagar! vi är stolta Ägare av en REdnose pittbull tik npå 4 år!! ((finns bilder i galleriet))

Nu vill vi få kontak med andra stolta ägare av denna ras och även av rasen Amstaff!!
    så hr DU en sådan hund?? kom så pratar vi lite tipps å trix mm =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-19 11:38:26:
    Nu är det vår=) skönt tycker vi och nikita!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-19 18:50:56:
    DENNA TRÅD ÄR TILL FÖR OSS SOM ÄLSKAR DESSA RASER..INGET SKITSNACK OM VÅRA RASER TACK!!!

• Svar på tråden pittbull/amstaff tråden..kom så....
  • Qliana

Jag har en rednose hane 12 veckor.

Bor vid Liljeholmen i Stockholm med min sambo. Vi väntar vårt första barn med bf 3 maj.

Första veckan har gått galant med vovven, trots akuta besök på mödraspec och att jag halvt slog ihjäl mig igår. Skönt att veta att det går fixa hundvakt snabbt (min syster).

En fråga. Vi kissar kenzo ofta eftersom han inte är rumsren. På natten tar jag ut honom när jag själv går upp och kissar pga att när han vaknar till så har det hänt tre gånger att han kissat i vår säng - han sover med oss. Ingen av våra tidigare hundar eller min systers hundar gjorde så när de var valpar - alltså inte i sängen. Hur ska man hantera det? Ska man "väcka honom" varje natt för att ta ut honom eller vänta och se om han vaknar...då riskerar jag att det redan är blött när jag kommer tillbaka från mitt toabesök. När vi väl kissat honom ute så sker det sällan att det händer en olycka hemma (någon gång har det hänt då han lekt ute med någon hund och inte hunnit kissa klart innan vi går in - han är för uppspelt för att börja nosa....). Har någon av er haft detta problem (om man nu ska se det som ett problem så här tidigt - han är ju bara en bebis)?

• jingyang

min staff valp ( som nu är *bortadopterad*) kissade inne som valp men aldrig i sängen..tror att det är ganska ovanligt att dom kissar där dom sover..prova med att väcka honom när du själv går upp å kissar (antar att du gör det ofta med tanke på vad du har i magen=) )....funkar inte det så har jag tvärr inga råd att ge=(.... hur fungerar det annars då? med lydnad mm??

• Niike

Qliana

Det rådet jag har är att inte ha honom i sängen. Sen även om de bara är valpar så testar de mer än vad man tror. Men mitt råd, ha honom inte i sängen.

• anna68

MÅSTE få fråga: Den här typen av hund är förbjuden både i England och i Norge pga dess farlighet - vad är det då som gör att man skaffar en sån hund när man har barn?

• DELM

Har också en rednose, fast hane. Han är 6 år till sommaren.

Kollade på er tik, mycket fin

Lägger tillfälligt upp en bild på voffsingen så kan ni se honom.

• Niike

anna68

Vilken Hund är förbjuden i England & i Norge?

• Niike

Jag vet att båda raserna är förbjudna i Norge men i England vet jag att det finns. Sen så skaffar man en sådan hund för att de är sååå otroligt barnkära min going bara ÄÄÄÄlskar mina ungar, jag skulle aldrig kunnat hittat en bättre lr barnvänligare hund!

• anna68

Niike 80: både pitbull och amstaff är förbjudna

• DELM

Äh, här kommer ett seriöst svar till varför rasen apbt är förbjuden i norge och storbritannien.

Motsvarande SKK i GB och Norge har förbjudit den eftersom dom går på samma linje som en av de två stora föreningarna i usa (hjärnsläpp just nu). Den andra stora föreningen i usa anser apbt vara en ren ras. Det gör inte dom tidigare nämnda föreningarna.
    I norge har dom också fått panik efter vad som bestämdes i tyskland. Vad tyskland gjorde var att få ett riktigt panikanfall och förbjöd diverse raser samt tvångssamla in en massa hundar för att avliva dom. Kanske inte det bästa sättet att lösa problemet.

Förbuden i norge och gb är relativt lätta att undgå. Det är inget annat än ett slag i luften för pk-iter som blivit skrämda och för politiker som vill tjäna lite röster. Synd att det gick så långt bara.

• DELM

Stämmer inte att amstaff är förbjuden. Apbt är det (i norge och om jag minns rätt även i gb), men som sagt, inte amstaff.

Svar på tråden pittbull/amstaff tråden..kom så....