powerade???
Jag brukar dricka powerade när jag jobbar natt, för att hålla mig vaken. Men nu är jag tveksam till om det är ok när man är gravid. nån som vet?
Jag brukar dricka powerade när jag jobbar natt, för att hålla mig vaken. Men nu är jag tveksam till om det är ok när man är gravid. nån som vet?
Hej tjejen!!
Själv tränar jag mycket och jag vet att det inte är att rekommendera att dricka någon form av energidryck vid graviditet. Så du får väl ta och byta ut poweraden mot en härlig kexchoklad i stället. Är det ditt första barn? själv väntar jag mitt fjärde i början av december. Ha det så bra så länge!!/ Sophie
Va? Har jag aldrig hört, varför är det inte ok...?
det beror på vad de innehåller
är det olika uppiggande saker i som taurin, koffein mm så bör man ta det lite lugnt med det
men sen finns det ju en massa sportdrycker med bara olika sockerarter som inte är ngn fara...
Oki, tack! Ska hitta nåt annat så jag håller mig vaken. Himla kknepigt när man blir så trött.
Jo Sophie, det är mitt första barn. Så jag vet inte ja, aman kanske är extra nojjig då. Kul att ni ska få i september. Vårat kommer i slutet på september. Har du mått bra hela tiden?
Undvik dem med koffein och tauriner mm (kemiska?) uppiggande ämnen... Läs på förp. Pripps energy tex har en varningstext där de avråder drycken för bla. gravida... men utländska drycker har ofta mindre krav på varningstexter, tyvärr.
Rekommenderar tränings/återhämtningsdrycken från Norrmejerier: gainomax, som har mjölk som basprodukt! Riktigt gott dessutom *ler*
Babe
Har också hört att man ska undvika allt sådant som red bull eller powerade !