• Trinity78

Är du nöjd med din IKEA-madrass?

Tråden är ett förslag från cid.

Vad tycker ni om era IKEA-madrasser?
    Motivera gärna ditt svar, både positivt och negativt.

Reality is a bore
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-10 10:24:58:
    Sängtest i DN: www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=270144

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-17 18:34:34:
    De billigaste IKEA-madrasserna endast rekommenderas som extrasängar.

Man ska välja hård, medelmjuk eller mjuk beroende på den sin vikt, inte nåt annat.
  • Svar på tråden Är du nöjd med din IKEA-madrass?
  • Mary Cherry

För det prisen är jag nöjd med den, men en tjockare bäddmadrass hade ju inte gjort nån skada.

• E l l a

Jag är helt klart nöjd, men skulle vilja ha en tjock, tjock bäddmadrass. Annars är jag nöjd med Ikea madrassen, än så länge har vi inga problem med den.

• Mary Cherry

*priset, ibland kan jag inte stava.

• Skrinda

Vi kostade på oss en tjockare bäddmadrass och är nöjda både med resår- och bäddmadrass (inköpta hösten 2002).

• Nadjis

Jag är inte nöjd, madrassen är inte mer än 2 år gammal men är redan helt "skålformad".

• Nadjis

Å då kan jag tillägga att jag bara vägar 52 kg så det är inte vikten som påverkat...

• Trinity78
    Nadjis skrev 2006-04-09 19:26:21 följande:
    Å då kan jag tillägga att jag bara vägar 52 kg så det är inte vikten som påverkat...
    Vilken madrass är det du har?
    Reality is a bore
  • S vali s

Man får vad man betalar för Med tanke på priset så är vi nöjda med våra IKEA madrasser

• cid

har sett test som visar att IKEA´s sängar är lika bra som Hästens, kan det stämma?

• Höstglöd

Ikeas sängar tillverkas (gjorde i alla fall för ett par år sedan) i samma fabriker som Hästens, så det är ju inte så konstigt om de är likvärdiga.

Jag är supernöjd med min, den är lika fast nu som när jag köpte den för 5 år sedan. Jag har en tjock bäddmadrass.

Svar på tråden Är du nöjd med din IKEA-madrass?