• Larsson

Läsa upp matte B på distans?

Funderar på att läsa vidare någon gång i mitt liv,måste då antagligen ha matte b,har ngn här läst på distans,och hur går det till?

• Svar på tråden Läsa upp matte B på distans?
  • tea79

Hej..
    Läser matte A på distans nu.. Genom komvux. Då har vi schemalagt varannan måndag 2 tim. Men de e mest till för att man ska ha möjlighet att åka ner o fråga om hjälp om man fastnat på något. Sen åker du ju ner till skolan o gör proven...
    Tycker de e superbra att studera på distans. Men man ska ha bra självdisiplin.. Så man inte halkar efter.. utan verkligen sätter sig ner o pluggar....

• MiaLau

jag läser matte B nu på komvux distans.
    tycker det e rätt jobbigt då min dotter e rätt pipig varannan dag =) så de blir te å plugga på nätterna. dessutom så har jag litse svårt för ekvatione roch linjära.

• Alec

är du fokuserad när du läser kommer det gå alldeles utmärkt att läsa matte b på distans!

• scorpionan

jag läser och är inte nöjd med böcker och förklaringar, ..fastar jättemkt och tycker jag får dålig respons från lärare, jag har väl inte ansträngt mej så jättemkt heller, men när jag inte får respons på de uppdrag jag skickar in med frågor osv, så blir jag lite lack...

liten chock då jag hade jättelätt för matte i skolan, nu är det mera att jag kollar i facit, ochutgår från det för att lära mej hur jag kommer dit, för förklaringarna är inte alltid så bra...nu har jag ingen stans att gå heller och fråga utan valde ju själv 100% distans så får väl skylla mej lite själv också

• Liammamma

Jag läste matte B, C, D och E på distans via Liber Hermods för några år sen. Det gick jätte bra! Studiehandledningarna var jätte bra och läraren gav bra feedback. Kan varmt rekommendera deras kurser.

• thisismylife0

Jag läste matte b på distans via nti skolan på nätet och jag tyckte det fungerade kanon. Har två misslyckade komvux (vanliga kvällskurser) bakom mig men detta var klart bättre och godkänt det fick jag ju. Och nu pluggar jag på den utbildningen jag ville , sjuksköterska... ...
    så satsa du på det Helen...

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • Andrundrun

Jag läser den kursen nu. Går alldeles utmärkt att läsa på distans.

• Werran

Man får vara disciplinerad och ringa till läraren när man fastnar. Läste matte d på distans men fick ingen hjälp av min lärare så jag klarade inte kursen, hade otur och fick en lärare som inte orkade hjälpa sina elever...

• Andrundrun

Jag har turen att ha en syster som läst alla mattekurser.

Svar på tråden Läsa upp matte B på distans?