• Hoppet 3

Har Rosenrot hjälpt någon här?

Jag har varit aktiv i bäbisverkstan ett tag nu .Åt rosenrot en månad och inget månaden därpå. Har kännt av gravsymtom men det slutar alltid med att tanten kommer.

Ena gången garanterat skengravid och de senaste, visste väl mer att det kanske inte var något men ändå så starka gravkänslor. Brukar ha PMS med lite ömma bröst 2 dgr innan BIM men nu en hel vecka med riktigt ont i brösten som denna gången avtog 2 dgr innan tanten kom.
    Tänk om man förstod sig på sin kropp.
    Funderar nu på om jag överhuvudtaget har äl något då jag inte blir gravid efter alla konstens regler...äl test som varit positivt m.m

Har någon av er ätit rosenrot och blivit gravid därefter eller ätit något annat som satt fart på er äl?

• Svar på tråden Har Rosenrot hjälpt någon här?
  • Mammatillfem

Lika som dig,jag har bara ätit Rosenrot 10 dagar,fick mens,sedan ätit igen sedan den började,och jag känner mig verkligen som när man är gravid,både nu kring ÄL och vid mens!!! Varför,förut kände jag mig BARA så om jag verkligen var gravid! Nu mår jag illa,får kväljningar som vid graviditet,haft väldiga känningar som mensvärk och ont i livmodern och äggstockarna mm...Hade en riklig mens sist,med mkt mörkrött blod,och en klar ÄL före den...Nu är jag i ÄL snart,om jag får någon,har genomgått en röntgen m skydd för fem dagar sedan och är orolig för strålningen i af för bla äggens skull...

Förstår inte varför man luras må som gravid när man inte är det? Åldern? Jag är 45,du då?
    Kan någon gynekolog svara på det,blir man att känna så här när man är äldre,som gravida?

• Hoppet 3

Hej där. Jag ringde till mödravården för en stund sedan. Frågade om det är vanligt att kroppen ställer till det så för en. Om ens längtan till barn kan styra dessa gravsymtom eller om det är hormonerna som gör så någon gång under cyklerna. Men hon trodde på det sistnämnda. Kroppen kan ställa till med förtret om man tillexempel gått ner i vikt snabbt. Hårbantat m.m.

Jag är 39 och har inga barn. Har haft 4 mf.
    Började med Rr nu igen för att se om den har påverkat mig så kopiöst sist jag åt den då min cykel flyttade sig hela 5 dgr och landade med jättegravsymtom.
    Men ingen graviditet i sikte.
    Har betsällt mer äl stickor igår och hoppas på att kunna se äl denna månad. Har äl runt 20/4 så vi får hoppas att man prickar rätt.

Vi får kämpa på och hoppas på att det blir till mycket snart!
    Hur känner du dig med att äta Rr?
    Blir du piggare?

• Mammatillfem

Känner mig mera pigg på sex,karln får knappt en lugn stund! Lusten har ökat mest,annars märker jag inget särskilt...
    Hur hög dos RR har du? Mina är 2000 per tablett. Örtmedicinska Institutet heter de.

PEPPAR på dig och *kramar* om dig rejält ATT du blir gravid snart!!! Kram!!!

Ps jag var nyss fyllda 39 när jag blev gravid med min minsta,han är född en månad före min fyrtioåsdag. Så det ska nog gå för dig med,hört om flera 44-49 åringar som fått plus..

• Hoppet 3

Gud så kul att höra att det kan gå att får barn i hög ålder!

Blev du gravid då du åt RR med din son?
    Jag vet inte hur starka dom är....köpt på naturpost.
    Tar en om dagen + mitt val kvinna.

Tackar för kramarna

Vad säger läkarna om att skaffa barn i hög ålder?
    Fick du genomgå några tester?

• Mammatillfem

Jag åt inte Rosenrot när jag blev gravid med min minsta,hade inte hört talas om RR då.

Det har jag hört om först nu,vi har försökt få syskon till vår minste (helsyskon) i 4½ år,men jag har bara blivit konstaterat gravid en gång då,2003,som resulterade i MF då jag innan gått igenom en lång röntgen på 25 min utan skydd...Den gången "fick" jag inte bli gravid och vi hade skydd utom när kondomerna tog slut,jag hade en massa annat att tänka på..och blev gravid,men blödde liiitet vid mens,så jag trodde inte jag var det,sedan kände jag inga graviditetssymptom alls,märkligt,men 2 graviditetstest,ett hos BM,visade positivt...Det var MF,hade gått med det i livmodern kanske ett par veckor utan att det levde,åkte ut senare,konstaterat MF hos gynekolog...

Vi försöker som sagt nu när det är sista tiderna för att kunna,innan det är försent...Finns många 40 plus (39-49) åringar som vill ha barn,försöker eller är gravida!!! Kolla in på vår tråd om du vill,där just vi som är i den åldern och vill ha barn,den heter Ormizens 40+tråd på Planerar barn...Du har många att känna där i samma situation! Kram!

• Mammatillfem

Vad läkarna säger...ja,de är nog bara spydiga om man skulle nämna det här i Dalarna,skulle se på en som en konstig en,som dels har barn,dels är såååå många år,jisses,jag har nog inte mkt stöd i dem...Vi går inte hos någon,bara myser,trivs och försöker på egen hand utan läkarhjälp men hälsokost provar vi olika som RR...Kan bara tänka mig deras blickar och nedlåtande ev om jag skulle anmäla en graviditet...det är väl ens egen ensak vad man gör och vill! I storstäderna verkar de vara mkt mer toleranta och införstående med det,är nog vana med att många över 40,45 upp till 49 skriver in sig som gravida där,så de är mkt mera tillmötesgående,tycker inte det är något fel alls...

• Mammatillfem

Hej,du som skrev nyss! Va kul! Grattis! Jag kan köpa de där Fertility Blend av dig om du inte behöver dem,om de är för kvinna mm...Tänkte skicka efter dem,men är inte så bra på hur man gör,så det fick vara...Ha ha...Nej,men allvarligt,skulle vara kul att testa dem när jag har så svårt att bli med barn igen och börjar bli äldre på DEN fronten...

• pavi

Mammatillfem: Tack!!
    Det var jag som skrev i går angående tabletterna (vet inte varför namnet inte kom med).
    Självklart kan du få köpa tabletterna av mig, men jag vill nog vänta ett tag till, tills man är lite mer på den säkra sidan, så att säga...

De är tyvärr rätt så dyra, ca 1700:- (inkl frakt och tull), för ett halvårs förbrukning.
    Det skulle ta ungefär 3mån innan man märker någon effekt.
    Men det kanske inte är så dyrt om man slår ut det på ett halvår, vitaminer är ju rysligt dyrt i vanliga fall.
    Åh, vad gör man inte när man börjar bli lite halvt desperat, och prövar alla knep som finns hihi...

Men du, den här rosenroten tror jag på. De första 14 dagarna tog jag bara en tablett om dagen ( 600mg) och märkte ingenting, så jag dubblade sedan dosen, och jag tror det var det som satte fart på det hela.
    Så fortsätt, det kanske går vägen!!

• Mammatillfem

Pavi

Får se om jag köper dem senare av dig,hi hi...BEHÖVS! Jag äter Rosenrot sedan förra månaden bara,har haft en mens emellan ännu.Är i ÄL nu,Om jag har någon vill säga...

Mina RR är på 2000 mg eller g per tablett,tar en om dagen. Blir mer lust av dem,mest!
    Inte illa,men om man kunde plussa innan det är för sent,vore kul...Vet äldre som blivit med barn,fått senare än jag är nu och ett par år äldre...det är peppande!

Jag gör uppehåll med RR mellan ÄL och BIM,hur gjorde du?

• pavi

Mammatillfem

Jag gjorde inget uppehåll, ska man göra det?
    Jag åt i ca 1 1/2 månad, fick alltså en mens emellan.
    Ja du, jag kände nog också lite mer lust och mycket mera ägglossningssekret än vanligt.

Testar du med ägglossningsstickor?
    Jag har använt det väldigt länge och tycker att det funkar bra. Man vill ju inte missa när chansen är som störst ( bra, om man inte vill ligga i som kaniner hela tiden,hihi..)

Vilka starka RR du har fått tag i , jag köpte mina på COOP, märket kommer jag inte ihåg nu( får skylla på alla hormoner, hjärnan har blivit som kola).
    Det är ju lite svårt att veta hur mycket man ska ta, men kanske är det olika från person till person hur mycket man behöver.

Håller med om att det är jättekul och peppande att flera äldre blir gravida och får barn.
    Själv bryr jag mig inte det minsta om ifall någon skulle tycka att jag är för gammal.
    Jag har nog aldrig passat in i den normala mallen, utan gör det jag känner för och det som faller mig in.

Ha det så bra

• Mammatillfem

Har hört att de flesta här inne har uppehåll från Äl tills de ser om de blivit gravida eller om mensen kommer.De säger att de inte vet om RR kan vara skadligt för bebben (embryon) om man äter det när man är gravid,att man ska undvika att äta det vid graviditet.

Va kul att du har en liten treåring(?) och var i samma ålder som jag när du fick honom/henne!

• Mammatillfem

En son,ser jag att du har,jag med,den minsta.

• Lolle 35

läser med intresse det ni diskuterar här..har en dotter med hjälp av IVF.. nåt syskon tycks det inte bli på naturlig försök, hur mycket vi än "tränar" och ligger i..

har opererats för endometrios för många år sen och har inte fått tillbaka det sen dess(hann inte göra nån skada på vitala organ)..inga fel har man hittat som skulle kunna vara orsaken till den ofrivilliga barnlösheten heller..

vi gjorde ett syskonförsök i november som misslyckades och det var en omständig och krånglig omgång över huvudtaget och min mens har inte kommit som den ska en enda gång sen dess.. har haft 21 dar emellan de sista två gångerna..

jag började käka rosenrot för en vecka sen för att orka med en mastig praktikperiod/uppsatsskrivning och väntade mensen dag 21 i fredags(om den nu tänkt följa mönstret).. ingen sådan dök upp..

har oxå haft konstiga känningar som iof sig avtagit nu.. nu är det bara menskänningarna som spökar mest hela tiden.

kanske jag nu ställer om min mens så att den återgår till att vara 28 dagar..

det jag tycker är jobbigt är att hoppet hela tiden spirar inom mig att det kanske kan lyckas på naturlig väg.. och likaväl blir jag så besviken när mensen kommer.. detta har pågått i över fyra år nu.. sen flickan föddes..

svimmel, svammel.

lycka till tjejer..

Svar på tråden Har Rosenrot hjälpt någon här?