• Alfelina

Bokia bokklubb

Hej,
    jag undrar om någon som har varit med i bokia- klubb kunde skriva svar åt mig. Jag tänkte gå med i en sådan klubb där man betalar en viss summa och sedan får man låna utvalda pocket böcker.

Frågor.
    Får man betala ngt pga av böckernas skick när man lämnar tillbaka dom?

Hur många böcker har ni "lånat" under det året det gäller?

Är det bra böcker man får låna. Jag menar om de böckerna som man får låna visat sig vara dom som i övrigt är dom som är populära i övrig handel??
    Tack på förhand

• Svar på tråden Bokia bokklubb
  • Katja77

Jag har inget svar men hjälper till att putta upp tråden...

• Flox

Har varit med i en sådan klubb på Bokia, för något år sedan, fast då var det inte pocketböcker, utan "vanliga" böcker man lånade. Jag har aldrig hört att någon fått betala något om boken inte varit jättesnygg vid tillbakalämnandet, dock vet jag inte hur de ställer sig till böcker som försvinner eller inte hänger ihop längre... Ofta kollar de inte så noga, utan man visar bara upp att man skall byta bok. Jag hann plöja igenom alla böcker utom två som inte intresserade mig överhuvudtaget, men det beror ju mycket på hur snabbt man läser, hur mycket tid man har, om de är lättlästa etc. Urvalet av böcker brukar vara blandat ifrån de flesta genrer. Gemensamt för böckerna är att de är nyutkomna. De flesta brukar dessutom (tror jag) vara förväntade storsäljare av i många fall välkända författare, eller spännande debutanter. Personligen tycker jag det hela är en bra grej, förutsatt att man har tid att läsa. Dessutom brukar man få behålla den sista boken man lånar.

• ÄngelBängel

Får man låna samma bok flera gånger?

Om man läser en jättebra bok redan från början och vill ha den som den sista boken- den som man får behålla. Kan man då låna om den?

• Xerxez

Jag har varit med i Bokia "låna & läs" i flera år. Det är suveränt!
    Nej man behöver inte betala något för boken skick. Ja såvida man inte helt klippt sönder den eller något liknande...

Ja, man kan låna en bok flera gånger, det finns inga hinder.

Svar på tråden Bokia bokklubb