• piff å puff

Sprickor i tungan?

Någon annan som har sprickor i tungan? Av vad får man det? Och hur får man bort dem?

All mat känns så stark.

• Svar på tråden Sprickor i tungan?
  • piff å puff

Ok, försvinner de tex om man börjar äta mera vitaminer!? *hoppas*

• angelcry

gå till apoteket och fråga vad det kan vara för vitamin brist.

• cissi24

Sprickor i tungan kan bero på att din mage inte mår riktigt bra.

• piff å puff

Det kanske det kan vara, i magen kan man ju få av stress. Kanske det kan vara någon sorts kombination mellan vitamin brist och stress!?

• innana

Kolla med läkaren och apoteket! Har också för mig att vitamin/spårämnesbrist ger såna symptom, men kolla vilket det är.

• Den mysiga

de har tagit upp ämnet någon gång under tv-programmet du är vad du äter. Kommer ej ihåg vad de sa men det är kostrelaterat. Funderar på b-vitaminer, magproblem, tarmproblematik, dricker för lite vatten men vet ej om något av det är rätt.

• piff å puff

Den mysiga

Jag har haft problem med magen ett bra tag. Så det kan stämma. Jag har börja dricka mera vatten på sistone pga att jag tror jag kan vara allergisk mot mjölk. Fått hård mage ibland uppblåst.

• Den mysiga

Hm få se.. gröt på morgonen, mera grönt o frukt.
    Avstå från läskedrycker.

Kommer ihåg det är b-vitaminbrist.

Med tungan kan man ju se hur hela kroppen mår, det finns ju tungdiagnostik.
    Läppar säjs ju kunna visa tarm ochså.

Omega 3 samt oljor brukar ochså rekommenderas i du är vad du äter. man ska byta ut fettet i kroppen brukar de säja.

Har man brist på ett ämne i kroppen så ska man definitivt ta o titta över tarmfunktionen, är den igenslaggad finns tex tarmreningskurer. Slagget lägger sig ivägen för näringen att tas upp i kroppen.

• piff å puff

Tarmrensningskur kanske det ska vara då. Är den i pulever form?

• Den mysiga

Den är i pulverform.. Man ska trappa upp på ett speciellt sätt och ta den under en längre tid. En kur som många använt.

• piff å puff

Tyckte det var många olika tarmrensnigsprodukter, vilken är bäst?

Svar på tråden Sprickor i tungan?