Hur tvättar ni era bygel-BH?
Jag tvättar alltid i tvättmaskin (oftast hemma men ibland i tvättstugan) i tvättpåse. Undrar hur många som egentligen är "lydiga" och alltid tvättar för hand?
Jag tvättar alltid i tvättmaskin (oftast hemma men ibland i tvättstugan) i tvättpåse. Undrar hur många som egentligen är "lydiga" och alltid tvättar för hand?
Nu när jag har egen tvättmaskin blir det alltid i maskintvätt (i påse), tidigare alltid för hand eftersom jag inte vågade chansa i husets tvättstuga.
Jag har en dyr...skön....och superbra bh från Triumph...som när jag ägt den i 6 månader upptäcker att man ska tvätta den för hand.
Jag har alltid tvättat i maskin...bara kastat in och så går det som det går...utan tvättpåse.
Håller de inte för maskintvätt...så är det ändå inget för mig.
För hand, med diskmedel, det enda som löser kroppsfettet riktigt bra!!
Jennie brunflo - Fast det är ju inte pga maskintvätt man ska lägga dom i påse utan för att bygel kan gå sönder och förstöra hela tvätt-maskinen.
mamyleine:
Jag vet.....att det pga att bygeln kan lossna och sabba maskinen...OCH för att själva BH:n kan bli förstörd.
Men...jag är lat.
Linda my darling kör överkurs ser jag!
I egen tvättmaskin utan påse.
Med en BH som kostar 750 kr chansar man inte! ;)
I tvättstugans maskin i påse, ibland för hand. Beror lite på vilken bh det är.
Jag tvättade alltid i tvättpåse i egen maskin tills den dagen när ena bågen kröp ur påsen och pajjade maskinen. Det kostade mig 800 kr att ta hem en reparatör och fixa maskinen. Onödigt eller hur ? Gör aldrig om det
Alltid för hand - annars sabbar man ju BHn
Finns en anledning till att mina bhar kan gå/går sönder - jag har inga bhar som ska köras i tvättmaskin utan SKA tvättas för hand :)