• Mamali

Hur tvättar ni era bygel-BH?

Jag tvättar alltid i tvättmaskin (oftast hemma men ibland i tvättstugan) i tvättpåse. Undrar hur många som egentligen är "lydiga" och alltid tvättar för hand?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tvättar ni era bygel-BH?
  • Shaymin

Nu när jag har egen tvättmaskin blir det alltid i maskintvätt (i påse), tidigare alltid för hand eftersom jag inte vågade chansa i husets tvättstuga.

• Jennie Brunflo

Jag har en dyr...skön....och superbra bh från Triumph...som när jag ägt den i 6 månader upptäcker att man ska tvätta den för hand.
    Jag har alltid tvättat i maskin...bara kastat in och så går det som det går...utan tvättpåse.

Håller de inte för maskintvätt...så är det ändå inget för mig.

• Linda1976

För hand, med diskmedel, det enda som löser kroppsfettet riktigt bra!!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • mamyleine

Jennie brunflo - Fast det är ju inte pga maskintvätt man ska lägga dom i påse utan för att bygel kan gå sönder och förstöra hela tvätt-maskinen.

• Jennie Brunflo

mamyleine:

Jag vet.....att det pga att bygeln kan lossna och sabba maskinen...OCH för att själva BH:n kan bli förstörd.

Men...jag är lat.

Linda my darling kör överkurs ser jag!

• Monstermamman

I egen tvättmaskin utan påse.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • Sallisen

Med en BH som kostar 750 kr chansar man inte! ;)

• Duckan74

I tvättstugans maskin i påse, ibland för hand. Beror lite på vilken bh det är.

• ubbr

Jag tvättade alltid i tvättpåse i egen maskin tills den dagen när ena bågen kröp ur påsen och pajjade maskinen. Det kostade mig 800 kr att ta hem en reparatör och fixa maskinen. Onödigt eller hur ? Gör aldrig om det

• lethargica

Alltid för hand - annars sabbar man ju BHn
    Finns en anledning till att mina bhar kan gå/går sönder - jag har inga bhar som ska köras i tvättmaskin utan SKA tvättas för hand :)

Svar på tråden Hur tvättar ni era bygel-BH?