• Lotta 69

Myrkrypningar i benen

Är det någon som har tips på vad man kan göra åt myrkrypningar i benen. Har besvär med "restless legs" i normala fall då och då. Brukar räcka med att jag rör mig för att få lindring. Är väldigt aktiv i normala fall. Tyvärr har jag drabbats av foglossning så det är inte att tänka på. Vetekudde var bra i början men har mist sin verkan. T.Panodil hjälper inte och massage är för stunden. Är det någon som sitter på lösningen hör av er.

• Svar på tråden Myrkrypningar i benen
  • firhilwen

Det finns en hel del små huskurer som ges flitigt. Har du pratat med din BM om saken? Hon kanske hellre har något nyttigt tips att ge dig?

• Stora

Mina ben är lite så som du beskriver. Daniel brukar få massera dem och fötterna på kvällarna. Ligg högt med benen. Jag har även köpt stödstrumpor. det hjälper lite.

• tobina

Hej!
    1. prova med vitamin och mineral tillskott.
    2. vatten gympa eller bara röra sig i vatten är jätteskönt för ryggen och benen särskilt när du har foglossning. cirkulationen kommer verkligen igång!
    3. drick mycket vatten under hela dagen
    4. ligg på sidan eftersom ryggläge kan gör att blodcirkulationen minskas.
    Dessa saker har hjälpt mig! är i vecka 31 nu.
    Lycka till

• Lotta 69

Tack för era tips. Idag har jag varit på vtn.gympa. Benen brukar hålla sig lugna ett par dgr. efter den aktiveringen. Är nu i v.32 så det är lite tid kvar att hitta på lösningar.
    Ha en bra dag

• MKS72

Jag masserar mina ben typ i hundra omgångar innan jag äntligen kommer till ro för att sova. Min make säger att jag "fnattar runt" och tycker att jag borde "tänka på ngt annat och sova istället".... Lättare sagt än gjort! Men som sagt jag tycker att massagen hjälper i några minuter i varje fall :o)

• Tessan8

Hej!

Jag har haft samma problem. Det hjälpte då jag hade två dynor under benen på natten och stödstrumpor på dagen. Pröva det!

Tessan

Svar på tråden Myrkrypningar i benen