• MaLi81

MEN...Har missat denna tråd. Hihi..jag är gravid

Har totalt missat att det fanns en Äntligen Gravid tråd under Svårt att få barn!
    Hursomhelst..JAG ÄR GRAVID=) Lyckades på första IVF/ICSI försöket! Är i v4+5. Bf 13 dec...Lucia;) Nån synkis???
    Blev överstimulerad och låg inne förra veckan pga det..mår nu bättre men ändå inte..känner mig piggare o gladare..men magen är fortfarande enorm och ingen vätska har försvunnit varken från buken eller äggstockarna=/ Men vad gör det?..jag är ju gravid..hihi!
    Vet ni i vilken vecka man brukar få göra ett första ul (el vul)??? Va det i v7???

KRAM FRÅN GLADA JAG

• Svar på tråden MEN...Har missat denna tråd. Hihi..jag är gravid
  • koninen

grattis..Vad kul..... Kram

• Sanber

Gratulerar!!!!!!!!!!!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Demona

Grattis!
    Det är väldigt olika i olika landsting när man får göra första UL/VUL. Oftast är det enda ultraljudet man gör kring vecka 17, men i vissa landsting erbjuds man ett VUL runt vecka 10 har jag hört. Ett VUL brukar annars bara göras om man misstänker att någonting inte är som det ska. Senare ultraljud görs ibland på rutin och ibland vid behov, t.ex tillväxtultraljud, vilket sker någon gång efter vecka 30. Men som sagt, det vanligaste är att man får göra ett ultraljud runt vecka 17.

Lycka till!

• MaLi81

Tack alla!

Demona....eftersom vi gjort en IVF(provrörsbefruktning) så ska vi få göra ett tidigt ul. Tror det va i v7 men är osäker!
    Tror alla som gjort IVF oavsett landsting får göra ett tidgt ul.
    O Tack för Grattiset=)

• Demona

Det låter helt riktigt att du får göra ett tidigt UL när du gjort en IVF. Hoppas du får det. Jag fick det i vecka 7 och blev alldeles tårögd när jag såg litens hjärta ticka Sedan tror jag att det är rutin med flera ultraljud när man väntar flera också...

• Tuss 1981
    GRATTIS Hemlis GRATTIS Räcka ut tungan GRATTIS Kyss GRATTIS Skrattande
    //Tuss
Svar på tråden MEN...Har missat denna tråd. Hihi..jag är gravid