• Jenniefager

Kan man "flexa" mellan föräldrapenning och arbte om man jobbar timmar??

Har inte fått barn än, utan måste vänta till mars!
    Men jag undrar lite om föräldrapenningen.

När jag är mammaledig, kan jag då gå in och jobba några timmar ibland? (Eftersom jag kommer direkt från studier får jag inte räkna mina intjänade pengar, vilket gör att jag får lägsta FP)

Men om man får det, måste jag veta det ett tag innan så att FK vet om det? För ibland händer det att dom kan ringa och fråga om man kan jobba dagen efter....
    Någon som vet hur det fungerar??

• Svar på tråden Kan man "flexa" mellan föräldrapenning och arbte om man jobbar timmar??
  • Jennie Brunflo

Du kan jobba hur mycket du vill.
    Du kan ringa Fk och berätta när du jobbar, det går bra att ringa direkt från jobbet....de behöver inte veta det i förtid.

Om betalningen till dig redan gått ut, så drar de på nästa utbetalning.

• Kamilla83

du kan gå ut och jobba om du vill, jag gjorde så att jag fyllde i full fp-penning sedan ringde jag bara och sa att dessa datum kommer jag att jobba om jag fick reda på det någon dag innan, du tjänar på att gå ut och jobba lite innan barnet fyller ett för då får du spara en hel fp dag även om du bara jobbar ett kort pass
    när barnet fyllt ett måste du jobba 8 timmar för att ta bort en hel dag.
    hoppas du förstod vad jag menade har knappt själv lärt mig denna gåtan med fp-penning.

lycka till

Svar på tråden Kan man "flexa" mellan föräldrapenning och arbte om man jobbar timmar??