• mars 2006

Bästa caféerna i Stockholm?

Vilka är de bästa barncaféerna i Stockholm dvs både har gott fika samt bra tillgänglighet?

• Svar på tråden Bästa caféerna i Stockholm?
  • Tant Green

Jag vill också veta, har inte hittat det perfekta fiket ännu... de som är bra är det ju så mycket folk på så då blir de inte bra Ofta är det väl fiken i köpcentrumen som har gott om plats för många vagnar, men inne i stan är det svårare.

• Kaosspassageraren

Fik och fik, men Gateau i Sturegallerian (en trappa upp) har jättebra tillgänglighet för barnvagnar. De har även micro och en massa barnstolar.

Art of Living på Kungsholmen precis vid Fridhemsplan var bra, men som jag har förstått det är det fullständigt invaderat av barnvagnar just nu, så man får ändå inte plats .

• Mor i maj 06

Vetekatten är väl ok - lätt att få in barnvagnar mellan borden och ändå mysig stämning. Dock har de haft många stölder där och det drar ju ner....

• snart tre

* Art of Living på Kungsholmen (S:t Eriksgatan) - var i tid bara och inte på lunchen. Har suveräna soffor att fika i och amma om man behöver.

* Room på Kungsholmen (inredningsbutik med stort barnvänligt café) - gott kaffe och kakor/bullar (inga smörgåsar) samt goda luncher som serveras hela dagen. Sköna fåtöljer också samt mikro att värma medtagna barnmatsburkar.

* W inne i Västermalmsgallerian på Kungsholmen - stort och välbesökt så var där i tid. Kanongott kaffe och mumsiga smörgåsar.

* I Västermalmsgallerian finns två andra fik som man också kan ta med barnvagnar till och som är ok om W är fullt.

* Muffin på Kungsholmen är härligt, särskilt när uteserveringen kommer igång eftersom den är stor och man kan parkera barnvagnen intill bordet. Jätegoda smörgåsar, scones, muffins och sallader. Här får man inte ta in barnvagnen om man ska sitta inne. Har många barnstolar också om knotten sitter.

Det märks att jag är Kungsholmsbo va? Här kommer en del andra också:

* Coffeehouse by george uppe på Debenhams i city - stort och har bra fika.

* Coffeehouse by George på Odenplan

* Utomhusfiket i Vasaparken - perfekt när vädret är fint.

• domemma

Blåa Porten på Djurgården är bra också, men vagnen måste lämnas utanför eller vid entréen. Är väl också bäst på veckodagar (lite lugnare).

Rosendals trädgård på Djurgården är KANON under sommaren, men det också helst veckodagar då det blir mycket folk på helgerna.

Caféet i fjärilshuset i Hagaparken är lite mysigt också på sitt sätt. Enkelt (i ett växthus), och ganska liten utbud, men jag gillar det i alla fall. Jättemysigt informell utedel till sommaren. Fantastiskt barnvänligt Öppet året om, och då kan man låtsas om det är sommar och gå in till fjärillarna om man vill Min dotter tycker det är JÄTTEspännande, men det kostar i inträde.

Panorama Cafeet högst upp i kulturhuset är bra för barn och vagnar, dock ganska stort och högljud ibland. Helt ok mat om man vill ha en lunch i stan mellan allt annat man ska göra.

Orangeriet i bergianska trädgården är också kanonfint, dock bara säsongsöppet.

Creem på Karlbergsvägen har jag också varit på flera gånger för eftermiddagsfik, och där har det varit lugnt och inget problem att få in vagn eller nåt. God fik, och fönsterbänkar som jag gillar... kan sitta och tittar ut på gatulivet utanför Kan tänka mig att det blir fullt ibland, men jag har aldrig haft problem.

hmmm, kommer inte på fler just nu...

• snart tre

Håller med Domemma till fullo

• WithoutFaith

Coffeehouse by george på odenplan är jag ofta Helt okej

• sterre

Wienerkonditoriets uteservering på Bibloteksgatan är ett bra ställe att sitta och spana på folk. Gillar du kändisar så är detta ett av dem bästa platserna att sitta på.

• Sthlm72

Vad jag kommer på just nu:

*Bönor & Bakat vid S:t Eriksplan har goda mackor.
    Det finns inte plats för stora grupper med mammor & barnvagnar, men man får ta med barnvagn in & det finns barnstolar. Stor toalett, men jag minns inte om det finns skötbord(S:t Eriksgatan 81)

*Kompott (Karlbergsv/Torsg) + Muffin Bakery (Fridhemsg 3) har bra uteserveringar, men man får INTE ta med barnvagn in.

*Thelins (Fridhemsplan, S:t Eriksg 43) - har gott om plats.
    Goda sallader. Stor toalett, men inget skötbord, och ofräsch vid senaste besöket.

• Tuvalina

Var på Café Blaha blaha häromdagen (Hornstull), och det var underbart. Iallafall om man har lite större barn som gillar att titta på film och rita på bordet. Det var perfekt för min treåring!

• Cakan74

Vid Nytorget på Söder finns 7 knop som är super. Visserligen ett par trappsteg ner men de har till och med några låneleksaker så barn är välkommna. Skulle man vara fler barnvagnar så kan man alltid köpa med sig en latte och sätta sig i Nytorgsparken. Det är mitt absoluta favvo fik!

Svar på tråden Bästa caféerna i Stockholm?