• Sommarlycka

Järngänget i Malmö, del 8

Här "träffas" vi Malmömammor till barn födda under sommaren 2004.
    Tips, råd & fika-tråd
    Välkomna!

• Svar på tråden Järngänget i Malmö, del 8
  • Mamma Mio

Katla! Vad har ni hittat på på ön? Såg du melodifestivalen, man buade åt er Diva, jag gillade faktiskt låten...sen klappade man inte ! Har aldrig varit med om liknande!!!Är det inavel eller?

Nä, men vilken tur att Carola did it again!!!!
    Annars skulle vi fått skämmas!

Höres i morgon.

• AnnaOnIce

Jag tyckte Island skulle gått vidare!!! Viva la diva.. (varför buade de??). annars höll jag på att somna, det e så dåligt allt... Skämdes när Carola sjöng, hon är verkligen gammal *haha*.. nej men det känns lite gammaldagssvenskt.
    E trött på att former republiker som går vidare, de kan ju inte sjunga.
    Finland var bra men såg otäcka ut.

Konstigt att vi inte sågs på Ikea, jag var där o handlade för över 10tusen kr, men fick ingen rabatt eftersom det inte var köksgrejjer... bara garderober till Julie o lite annat... (skrivbord,mattor,hallupphägning,sängram,lampor etc)

Det är jobbigt att flytta o köpa nytt. Mycket jobbigt.
    Efterlyser second hand möbel shop i Malmö???? Någon?

• Katla

ISLAND RULES!!!!!

Visst var hon bra... det är inte många som har lyckats med att bli buuuuuade på detta sättet, men jag ääälskar henne.
    Det roliga är att hon är egentligen en vanlig hemmafru och skådespelerska som gjorde en intervjuserie för tv för en tid sedan.  I den serien så intervjuade hon kändisar och politiker och spelade "Silvia"; en tjej som tror hon är störst, bäst och vackrast och vet  och kan bäst... så hon tilllät aldrig människor prata om det de ville... alla skulle bara prata med henne om henne och hennes fantastiska kropp eller kläder eller vänner.... och nu framträder denna figur igen.... HON SPELAR... och jag tror inte "öststatarna" fattade riktigt... hahhhaahahahaha  jag skrattade såååå mycket då de buuuuade...

Silvia ruuuuules!!
  • Mamma Mio

Hmm, Tösen hade tydligen gjort sig ovän med typ -alla- på festivalen. Uttalat sig kränkande...
    Hon påminde verkligen om Grynet!
    Skulle velat se hennes show....

Men en härlig låt var det.

Och vilket vackert namn!

Jag skulle vilja starta en blogg tråd och en träff och snabbinfo tråd....
    Blir svårt att hålla reda på träffar när vi bloggar så mycket, särskilt när vi inte är inne så ofta, vissa av oss....
    OK?

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m9471245.html

• Sommarlycka

Tihi... jag såg också delar av melodifestivalen igår. Dock i sovrummet med en sovandes make brevid så jag hade knappt något ljud på och kan därför inte riktigt uttala mig Såg dock Islands härliga framträdande!!! och vår egna lilla botox-tjej. Sorry alla Carola-fans men den kvinnan är HEMSK! Men jag måste samtidigt säga att sjunga och agera på scen det KAN hon!

MM - bra med en "träfftråd". Ska försöka komma ihåg att besöka även den med jämna mellanrum.
    Har ingen skola nästa vecka men en stooooor tenta tisdagen därpå så nästa vecka ska jag PLUGGA! Därefter så ska jag väl hinna träffas lite innan lillebror behagar titta ut. Det är ju lättare att ha Matilda hemma från dagis när man inte har en massa att läsa hemma. Eller så får hon helt enkelt vara på dagis så kan jag fika i lungn och ro

Är gräsänka ikväll om det är någon som vill hålla oss sällskap

• mejram

Jag såg också Islands Grynet igår - strålande Säga vad man vill, men glad blev man av showen, till skillnad från många andra... säger bara Turkiet ?!?!?! hur kunde de bli framröstade?!?!?! Men det är väl bara öststater och balkanländer som röstar nuförtiden och de röstar bara politiskt...

Heja Finland!!!

Synd att Carola gick vidare, hon skulle behöva tas ner på jorden igen från sin självgoda himmel..... Och det var min största idol för 20 år sedan...

• Katla

Hahahahaha det är roligt med det politiska.... och alla vi "svenskar" hejade på Finland!!!

• Mamma Mio

Men Finland...neej, jag röstade på den söte Ryssen och maken på Bosnien Hercegovafandetnuheter....

Finnarna såg ut som Tims World of worcraft gäng....
    låten, den hörde jag knapt...sen gillade jag GalneIslänningen...

• Sommarlycka

Katla - när överger du oss? Det är väl ganska snart
    Hinner du träffa tjocksmocken innan avgång ?

Svar på tråden Järngänget i Malmö, del 8