• Kajen

Köper ni påskägg med godis till era 2-åringar?

Älskar påskgodis! Men det känns fel att ge godis till en tvååring. Funderar ändå på att köpa ett påskägg med två, tre godisar och typ russin eller nåt till min flicka på drygt två. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Köper ni påskägg med godis till era 2-åringar?
  • lucasmama

Lucas (18 månader) får lite godis i sitt påskägg, blandat med små djur han samlar på....... Tror inte det är en "ko på isen" om han får en liten chokladbit vid en högtid..... men ämnet socker är ju nästan lika förbjudet som att svära i kyrkan så det är nog inte många som håller med..... men så har vi det ialla fall GLAD PÅSK!!

• Jennie med ie

Han får godis då och då och har fått sen han var 1½ så jag ser ingen anledning att påsken skulle vara undantag Han får dock inget av oss, det fick han inte förra året heller, däremot av sin mormor. Och i år blev det några små påskpynt, lite salta pinnar och några vanliga godisbitar. Förra året fick han salta pinnar och russin.

• bozzini

Axel är förvisso drygt 2½ men han får inga mängder godis i sitt påskägg. Han får ett par stycken små chokladägg (såna där med papper i fina färger). Det som upptar mest plats i ägget är ett Byggare Bob-kortspel. Jag tycker nog att en liten present eller leksak passar bättre till en tvååring än en massa godis.

• LottaRos

Nej, inget godis. De äter inte godis än.

De får en liten leksak, russin, frukt o kex.
    O är överlyckliga för det!

• nelly 1

nope inge godis då han inte ätit det ännu
    han ska få en hjälm i sitt ägg som han har tjatat om hur länge som helst

• Lilja84
    Vi köper en gemensam godispåse (på ett kg typ ) , men dottern får ju smaka ett par godisar men inga mängder direkt .. så länge mamma & pappa kan komma med gluffasandet så gör vi det .. hon får presenter istället

/Mamma godisnarkoman
  • Erika

Vår son får leksaker i sitt ägg, några små bilar!

• Lena

"Tjabo" 2 år (Adrian) har inte provat godis än - men älskar russin. SÅ det blir russin ägg med blonger (ballonger). 10 åringen kör med GI så han får nötter och solrosfrön och bidrag till kassan i sitt.

• Frida76

Leksaker (sandsaker) + russin och kex. Inget godis.

Svar på tråden Köper ni påskägg med godis till era 2-åringar?