Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

han glömde vår bröllops dag.......

vår första........

Jag var ganska övertygad om att han skulle glömma det så jag hade köpt en bukett rosor och ställt på bordet........
    Ett par dagar senare påtalade min väninna att vi hade haft bröllopsdag, han blev en aning stressad, jag frågade om inte mina rosor inte hjälpt honom lite på traven.......
    -nä jag trodde du fått de av en beundrare,sa han.
    Han har fortfarande inte reparerat skadan,för det borde han väl eller är det jag som bara förväntar mig saker och ting......
    ja som det kan vara

• Svar på tråden han glömde vår bröllops dag.......
  • Pånglan

Absolut borde han reparera skadan... om man får säga så... Men.. eftersom det ofta är så att andra inte förstår hur man tänker kanske du ska berätta för honom att du blev ledsen. Det är bättre att ni pratar om det än att det är något som får gå outtalat och som kanske gnager i er båda två...

Sen vill jag bara inflika att jag inte tycker att det är bara mannens uppgift att uppmärksamma årsdagar osv... de blir lika glada de om man ger dem blommor eller en liten present... kanske litet oviktigt just i den här tråden men ändå...

• Maggis

Usch då!
    Hade också blivit ledsen och besviken, men för honom kanske det inte är en sån grej? Vi fungerar ju olika, män och kvinnor...
    Har du pratat med honom och förklarat hur sårad du blivit av hans förbiseende? Om inte så gör det!

Fast ur mitt kvinnliga perspektiv kan jag inte fatta hur man kan glömma sin första bröllopsdag ! Eller någon annan "dag" heller, för den delen...

Kram på dig, hoppas det ordnar upp sig!

• Anonym

Som sagt blev jag inte jätte förvånad att han glömde det,men jag hade nog väntat mig att han skulle reparera skadan.......

• giz

*pekar mot skamvrån å säger fy skäms på dej som glömde*

• Glad i hågen

Hm, låter som en klassiker. I början av vårt förhållande blev jag superbesviken när han inte hade koll på årsdagar, knappt födelsedagar.

Men med åren har jag insett att han faktiskt visar att han bryr sig på andra sätt. För honom, och den bakgrund han har, är sånt inte så viktigt. Istället kan han komma med andra gester, vilken dag på året som helst.

När jag kommer ut på vintermorgnarna kan min bil vara sopad och varm. Han kan stå med färdig middag och levande ljus när man kommer hem från jobbet. Eller köpa blommor "bara för att han älskar mig"...

• Anonym

Men.......
    Bröllopsdag nummer ett kan man väl tycka att man bör komma ihåg.

• Glad i hågen

Okej, det var bara ett år sen... Ja, det kan man tycka. Om han dessutom vet att det är betyder mycket för dig borde han ju försöka gottgöra det på nåt vis. Du får väl ge en liten hint om att det vore gott att gå ut och äta på restaurang eller nåt...

• Cybermum

OJ! OJ!
    Glöma sin bröllopsdag?
    Brukar väl äldre gubbar göra, rätta mig om jag har fel...

Fast det var ju inte lätt för min man att glömma när vi har kalender på kylskåpet och allt står visserligen...

Förstår du är besviken, Men en ursäkt är väl inte för mycket begärt....

• Triss

Killar glömmer årsdagar! Det bara är så, antagligen så tycker väl de inte att det är lika viktigt som vi tycker. Nu vill jag inte dra alla över en kamm, men jag tror helt enkelt inte att de tycker att det är så viktigt med årsdagar. De tyckte säkert att själva dagen (bröllop eller förlovning eller dyl) i sig var väldigt viktig och stor men 2-3 år senare när det datumet råkar falla in på en vanlig sketen tisdag vad är det för viktigt med det? Det är väl dagarna man har varit tillsammans och älskat varandra som verkligen räknas? eller?
    Jag har varit tillsammans med min Man i 15 år nu, vi har ingen "dagen vi blev tillsammans" - dag. Vi förlovade oss 1991 och gifte oss 1998, och visst har jag fått blommor på våra årsdagar, men jag tror att jag nästan alltid på något vis påminnt honom några dagar i förväg....
    Sedan vi gifte oss har vi faktiskt gemesamt planerat våra bröllopsdagar, det är ju faktiskt inte en dag då bara han ska uppvakat henne och det är ju en dag för gemenskap och gemensamt firande. Det är ju inte bara han som ska vara tacksam och ödmjuk för att hon står ut med honom i alla väder...

Tipset är alltså att man tillsammans planerar ett sätt att gemensamt fira sin dag!

PS - Tanken att "reparera" sin miss finns nog inte heller, killar tänker nog mer missat är missat - bättre lycka nästa gång - DS

• Anonym

Tja, vad skall man säga. Min man missade min födelsedag han. Kom med ett litet grattis framåt kvällskanten...*suck*

Svar på tråden han glömde vår bröllops dag.......