Killar glömmer årsdagar! Det bara är så, antagligen så tycker väl de inte att det är lika viktigt som vi tycker. Nu vill jag inte dra alla över en kamm, men jag tror helt enkelt inte att de tycker att det är så viktigt med årsdagar. De tyckte säkert att själva dagen (bröllop eller förlovning eller dyl) i sig var väldigt viktig och stor men 2-3 år senare när det datumet råkar falla in på en vanlig sketen tisdag vad är det för viktigt med det? Det är väl dagarna man har varit tillsammans och älskat varandra som verkligen räknas? eller?
Jag har varit tillsammans med min Man i 15 år nu, vi har ingen "dagen vi blev tillsammans" - dag. Vi förlovade oss 1991 och gifte oss 1998, och visst har jag fått blommor på våra årsdagar, men jag tror att jag nästan alltid på något vis påminnt honom några dagar i förväg....
Sedan vi gifte oss har vi faktiskt gemesamt planerat våra bröllopsdagar, det är ju faktiskt inte en dag då bara han ska uppvakat henne och det är ju en dag för gemenskap och gemensamt firande. Det är ju inte bara han som ska vara tacksam och ödmjuk för att hon står ut med honom i alla väder...
Tipset är alltså att man tillsammans planerar ett sätt att gemensamt fira sin dag!
PS - Tanken att "reparera" sin miss finns nog inte heller, killar tänker nog mer missat är missat - bättre lycka nästa gång - DS