är det lätt att få en bil såld på blocket?
vi ska sälja vår bil och jag undrar om blocket är nån idé. Är det nån som köper bilar för ca 65000 där eller går det bara att få 5000-kronors-skrot sålt?
vi ska sälja vår bil och jag undrar om blocket är nån idé. Är det nån som köper bilar för ca 65000 där eller går det bara att få 5000-kronors-skrot sålt?
vi har köpt den prisklassen 2 ggr faktiskt
finns många som köper den prisklassen.. nu i vårruschen är de säkert fler...
vi ska själva sätta ut vår galant för lite mindre än den summan, just på blocket och hoppas att vi får iväg den!
Vi köpte vår via blocket för 117000 sek så visst finns det folk som köper dyrare bilar.
änglatuss: vad har ni sålt för bilar innan? hur lång tid tog det innan ni fick dom sålda?
monstermamman: okej
oj, sorry, ni hade köpt ju, inte sålt
jag har sålt bilar för både 65 000 och 130 000 på blocket!
Det har gått både snabbt och smidigt.
Ett tips:
Kolla runt vad andra tar för likvärdig bil (kolla årsmodell, skick och antal mil) sen lägger du dig 5000 under.
Din bli kommer bli såld snabbt!
JAG tycker det är värt att gå ner lite i pris för att istället få en snabb affär!
Lycka till!
pinglan: annonsen är redan klar. vi har lagt oss unefär 1500 under dom andra, men det är sprillans nya vinterdäck och cd/mp3 som är köpt i januari. Sen ska ju folk alltid pruta oavsett vad priset är så vi har sagt att vi kan sänka oss till 60 också.
Pingla med en åsikt. Vad ska man tänka på att skriva i ett kontrakt om man säljer privat? Vi funderar på att sälja, men vi vill ju inte att köparen ska komma tillbaka om några månader för att han inte är nöjd.
arla: på www.konsumentverket.se finns ett jätterbra papper kolla där
vi har köpt ett v70 och så en mitshibitshi galant på blocket. galanten är den vi kör nu, letar nu annan bild i prisklassen de vi får för galanten!