är det lätt att få en bil såld på blocket?
vi ska sälja vår bil och jag undrar om blocket är nån idé. Är det nån som köper bilar för ca 65000 där eller går det bara att få 5000-kronors-skrot sålt?
vi ska sälja vår bil och jag undrar om blocket är nån idé. Är det nån som köper bilar för ca 65000 där eller går det bara att få 5000-kronors-skrot sålt?
änglatuss: vad har ni sålt för bilar innan? hur lång tid tog det innan ni fick dom sålda?
monstermamman: okej
oj, sorry, ni hade köpt ju, inte sålt
pinglan: annonsen är redan klar. vi har lagt oss unefär 1500 under dom andra, men det är sprillans nya vinterdäck och cd/mp3 som är köpt i januari. Sen ska ju folk alltid pruta oavsett vad priset är så vi har sagt att vi kan sänka oss till 60 också.
arla: på www.konsumentverket.se finns ett jätterbra papper kolla där
pingla: skickáde bra sidor vad?
Klart vi skriver kvitto. Vi har skrivit ut från konsumentverket
esping: synd att vi bor i sthlm då
malin hylte: vad är det för bil då?
Vi la ut våran igår och har redan fått 7 mail.
carrosuu: Vaaa? Fel tråd kanske
fast jag blev lite nyfiken vad är det för hemsida du pratar om?
minigrynet: Vår bil är fräääsch, så det ska nog inte bli några problem. (på besiktningen hade han sagt att det var den finaste audi a4 i den årsmodellen han hade sett på länge)
Vi har fått många mail redan nu så vi får se om nån hör av sig igen.
minigrynet: Nej jag förstog att du inte menade illa... Men jag ville skryta lite ändå
Nej, nåt skitigt vill inte jag heller ha! Just därför står bilen här alldeles nytvättad och väntar på sin nya ägare *grinar*
det är en 97:a...
nej, vi ska inte ha nån bil alls nu på ett tag. Jag ska plugga så det känns som om vi inte riktigt har råd då... Men vi har så bra busskommunikationer så det gör inget
maca: traderamotor tänkte vi lägga ut den på först... vi får se om det blir en annons där med
ja, det är klart att det FINNS i alla möjliga prisklasser. Men frågan är hur lätt man får en bil för 65000 såld. Det är ju många fler som har 5000 i fickan än som har 65000...
Vad var dina kompisars bilar i för prisklass då?
och vad var det för bilar?
Det spelar ju också stor roll. Jag tror te.x att man får sålt audi och volvo fortare än ford eller opel
haha okej
jaja, vi får väl se hur det går.
Jag funderade på det där med tradera motor. Jag tror att dom som kollar där även kollar på blocket och tvärtom, så det kanske kvittar vart man lägger ut den. Vi kör på blocket helt enkelt och ser hur det går. Det är ju inte så att vi MÅSTE bli av med den NU. Jag ska ju inte börja plugga förrän i höst...
hur mycket tid vad menar du?
fast 12000 är ju inte speciellt mycket pengar... så er bil var nog mer lättsåld. Vår är visserligen inte heller jättedyr, men det handlar ju om ett gäng mer tusenlappar