• Ylle

J*vla strul-mvc på Trossö Karlskrona :-[

Jag blir så arg!!! Är less på allt strul på min mvc. Dom har tappat min journal två gånger, dom glömde blodgruppera mig - jag fick fråga om man inte skulle göra det, å dom glömde att berätta om "mamma-hälso-träffarna" som jag hade kunnat gå på i våras för att få info om hur man tar hand om sig och vad man ska äta osv (träffarna på Hälsotorget) och så var det ju den gången då dom glömde avboka min tid (se nedan).

Inte nog med det. Idag har jag fått en faktura där dom tycker att jag ska betala 275 spänn för "uteblivet barnmorskebesök"... Jag har ALDRIG missat en tid, så jag antar att deras datorer fick fnatt den där gången i somras, då skrev jag det här inlägget här på fl:
    ----
    Jaha. Hade tid hos bm idag kl 14.50. Springer ifrån jobbet och möter sambon. Går till mvc, sitter och väääääntar. Det var helt tomt i väntrummet så jag började ana oråd, men hittade ingen att fråga. Efter låååång tid kommer en sköterska hasande: "öööh, väntar ni på nån?".

Så visade det sig att hela mvc hade stängt idag å att "hoppsan, då har vi visst glömt att avbok*a dig".

Å nu ska jag upp till norrbotten på semester i två veckor, så jag lär ju inte få se nån bm förrän jag är tillbaka. Deppigt att inte få höra lilla bebishjärtat på så himla länge. Hm, fast jag mår ju hyfsat i alla fall, så det är väl inte så illa egentligen. Förutom att det är j*vligt irriterande.
    ----

Det är nog den gången dom tycker jag ska betala för. Det kan dom ju glömma. Har jag försökt ringa till landstinget men då har ju ekonomi-människorna gått hem naturligtvis. Det löser sig säkert... Men just nu är jag förbannad.

• Svar på tråden J*vla strul-mvc på Trossö Karlskrona :-[
  • therre

du kan ju gå på mvc där om du skulle ha haft en tid under den tiden du är i norrland? jag stannade hos min svärfar tiden ut i ett par veckor i en kommun 10 mil bort och fick gå där :D

• lycra

Herregud vilken usel mvc! Hur klantiga kan de vara? Stå på dig - klart du inte ska betala!

• Ylle

therre: dom hade inga lediga tider där.. å jag mådde ju ok, så då tyckte jag att jag kunde vänta. men det är ju inte det som är grejen... det är ju det att dom tycker jag ska BETALA när det är dom som gjort fel, inte jag.

• LillKnoppen

Stå på dig - det är det enda som gäller gentemot sjukvården idag. Starkast och envisast (och tyvärr friskast!) vinner. Ställ krav.

F.ö. så hade jag en klantig bm 2 första gångerna som kom för sent och inte heller informerade mig saker som hon borde ha gjort och inte gjorde alla undersökningar. Tur som var flyttade hon och jag fick en ny och insåg först då att den första varit kass. Det finns inte möjlighet för dig att bara byta bm och vara kvar på Trossö eller verkar de vara slarviga generellt på det stället?

• Ylle

det är inte min bm som är det stora problem, snarare sköterskorna som tar prover och har hand om journalen osv... verkar vara allmänt struligt.

• therre

ylle -> här på mvc är det ett _stort_ - att de inte är speciellt diskreta om man kommer dit. typ, sitter man i väntrummet så 'jaha, kom då ska vi göra ett graviditetstest'. njae, men typ i den stilen :/

• kamartina

Oj, det här känner jag igen! Var där (MVC Karlskrona) senast idag för en gyn-undersökning efter mitt mf. Journalen var väck för andra gången och denna gången hittade dom inte den heller! Trodde bara det var jag som råkade ut för detta..

• Ankan77

Det är ju inte klokt!!! Går själv på Trossö, men hittills har det inte varit några problem (om man inte ska försöka ringa och få tag på dem...)
    Självklart ska du inte betala något, du har ju inte uteblivit från något besök, tvärtom!!! Näe, ring ekonomitanterna på Landstinget, de får makulera fakturan. Jag har oxå fått en faktura på 275:- en gång för att jag uteblivit från ett besök som jag inte ens blev kallad till (inte mvc). Ringde ekonomitanterna och förklarade läget, sa att jag inte alls hade lust att betala någon faktura bara för att de inte skickat kallelse, och det löste sig.
    Lycka till vännen!

Svar på tråden J*vla strul-mvc på Trossö Karlskrona :-[