J*vla strul-mvc på Trossö Karlskrona :-[
Jag blir så arg!!! Är less på allt strul på min mvc. Dom har tappat min journal två gånger, dom glömde blodgruppera mig - jag fick fråga om man inte skulle göra det, å dom glömde att berätta om "mamma-hälso-träffarna" som jag hade kunnat gå på i våras för att få info om hur man tar hand om sig och vad man ska äta osv (träffarna på Hälsotorget) och så var det ju den gången då dom glömde avboka min tid (se nedan).
Inte nog med det. Idag har jag fått en faktura där dom tycker att jag ska betala 275 spänn för "uteblivet barnmorskebesök"... Jag har ALDRIG missat en tid, så jag antar att deras datorer fick fnatt den där gången i somras, då skrev jag det här inlägget här på fl:
----
Jaha. Hade tid hos bm idag kl 14.50. Springer ifrån jobbet och möter sambon. Går till mvc, sitter och väääääntar. Det var helt tomt i väntrummet så jag började ana oråd, men hittade ingen att fråga. Efter låååång tid kommer en sköterska hasande: "öööh, väntar ni på nån?".
Så visade det sig att hela mvc hade stängt idag å att "hoppsan, då har vi visst glömt att avbok*a dig".
Å nu ska jag upp till norrbotten på semester i två veckor, så jag lär ju inte få se nån bm förrän jag är tillbaka. Deppigt att inte få höra lilla bebishjärtat på så himla länge. Hm, fast jag mår ju hyfsat i alla fall, så det är väl inte så illa egentligen. Förutom att det är j*vligt irriterande.
----
Det är nog den gången dom tycker jag ska betala för. Det kan dom ju glömma. Har jag försökt ringa till landstinget men då har ju ekonomi-människorna gått hem naturligtvis. Det löser sig säkert... Men just nu är jag förbannad.