• Flutterby

När kan barnen börja gunga?

Vi har en lekplats nära vårt hus o jag såg att där fanns babygungor, när kan man sätta lilleman i en sådan?

• Svar på tråden När kan barnen börja gunga?
  • lillskrutten 05

Prova och se. du märker nog om det inte funkar eller om han inte gillar det.

• Jennie Brunflo

Sigrid gungade när hon var 5 månader.

Superkul!

Hon hade filt runt sig för de är för stora runt om.

• lillskrutten 05

Tittade på din sida. är han ett år så funkar det aldeles säkert. Alexander var nog ca 6 månader.

• PandaMamma

Våra små har gungat ända sen de kunde hålla huvuet uppe och sitta någolunda.

• Veladis

När de är någotsånär stadiga i ryggen. Ungefär samtidigt som de kan börja sitta i barnstol alltså, skulle jag säga. Man gungar ju inte så länge åt gången...

• Flutterby

Vi ska prova, men det får bli lite bättre väder först! Nu regnar det ju hela tiden. Ska sätta upp gungställning i trädgården också.

• marsmamman

När han är tillräckligt stadig i kroppen skulle jag tro.

• MARIA99

ja ett år har mina tjejer varit eller nån månad yngre än så när de börjat gunga. Vi hade en babygunga här på gården då..fast däckgungor funkade oxå =)

• Anna81

båda mina började gunga vid 3 månader ungefär, båda har tyckt att det är jätte kul, funkar dessutom super som vaggning, mina har alltid somnat i gungorna om man gungat på kvällen

Vet inte hur gamal din son är men han lär ju säga emot ifall han inte gillar att gunga

• Malin och Micke

vår dotter började gunga lite smått när hon själv hade lärt sig att sitta.. då är dom ju tillräckligt starka i kroppen. min dotter ÄLSKAR att gunga!!

• honyponken

elina gungade i höstas när hon var 5-6 månader. klarar dom hålla sig uppe så är det ju inga problem, man märker ju om dom gillar det eller inte :)

• Flutterby

Tack till er som svarat. Om vädret håller i sig så blir det gungpremiär nu i helgen!

Svar på tråden När kan barnen börja gunga?