När kan barnen börja gunga?
Vi har en lekplats nära vårt hus o jag såg att där fanns babygungor, när kan man sätta lilleman i en sådan?
Vi har en lekplats nära vårt hus o jag såg att där fanns babygungor, när kan man sätta lilleman i en sådan?
Prova och se. du märker nog om det inte funkar eller om han inte gillar det.
Sigrid gungade när hon var 5 månader.
Superkul!
Hon hade filt runt sig för de är för stora runt om.
Tittade på din sida. är han ett år så funkar det aldeles säkert. Alexander var nog ca 6 månader.
Våra små har gungat ända sen de kunde hålla huvuet uppe och sitta någolunda.
När de är någotsånär stadiga i ryggen. Ungefär samtidigt som de kan börja sitta i barnstol alltså, skulle jag säga. Man gungar ju inte så länge åt gången...
Vi ska prova, men det får bli lite bättre väder först! Nu regnar det ju hela tiden. Ska sätta upp gungställning i trädgården också.
Tack för alla svar!
När han är tillräckligt stadig i kroppen skulle jag tro.
ja ett år har mina tjejer varit eller nån månad yngre än så när de börjat gunga. Vi hade en babygunga här på gården då..fast däckgungor funkade oxå =)
båda mina började gunga vid 3 månader ungefär, båda har tyckt att det är jätte kul, funkar dessutom super som vaggning, mina har alltid somnat i gungorna om man gungat på kvällen
Vet inte hur gamal din son är men han lär ju säga emot ifall han inte gillar att gunga
vår dotter började gunga lite smått när hon själv hade lärt sig att sitta.. då är dom ju tillräckligt starka i kroppen. min dotter ÄLSKAR att gunga!!
elina gungade i höstas när hon var 5-6 månader. klarar dom hålla sig uppe så är det ju inga problem, man märker ju om dom gillar det eller inte :)
Tack till er som svarat. Om vädret håller i sig så blir det gungpremiär nu i helgen!